Arne:
Ja, Hanskrist, jeg kan i hvert fald ikke mindes ord fra dig om Løgstrups begreb: spontane suveræne livsytringer,
Google søgning viser at jeg er den eneste i Danmark der bruger den vending "spontane suveræne livsytringer" og her på Trosfrihed går det tilbage til 2008 og ellers skrev jeg om det på religions debatten på KD.
Et sted for mange år siden skriver du at du er blevet inspireret af HansKrist til at få kigget på de spontane suveræne livsytringer
Du kan selv lave en Google søgning Arne
- 0-0-0-
Mit problem er at du ikke kan forstå forskellen på de spontane suveræne livsytringer og den etiske fordring
Du er tilsyneladende ej heller klar over at talens overstrømmende uimodståelige åbenhjertighed er en af de allervigtigste suveræne livsytringer.
Jeg har igennem årene tematiseret herover som ingen andre, og du forstår det ikke engang, du er ikke engang klar over at talens åbenhjertighed er en suveræn livsytring der foregår mellem mennesker (hvor jeg i mange år har bedt dig komme væk fra dine astrofysiske betragtninger og tilbage til den sociale virkelighed hvor fx de spontane suveræne livsytringer gør sig gældende)
Kommunikation - tale samtale - mellem mennesker ansigt til ansigt er endda indbygget i vores det autonome nervesystem - hvilket den polyvagale teori gør et større nummer ud af - og kun HansKrist har tværvidenskabeligt formået at forklare de spontane suveræne livsytringer som de gør sig gældende i talens åbenhjertighed ud fra neurobiologien specielt vores autonome nervesystem
Jamen jeg har beskæftiget mig med Løgstrup's suveræne livsytringer siden begyndelsen af 1980 -erne hvor vi i mit bofællesskab drøftede de suveræne livsytringer
Husk der er kun HansKrist der bruger vendingen de "spontane suveræne livsytringer" igennem årene, år efter år -
Igen jeg har studeret rigtig meget Løgstrup - ladet mig inspirere af ham hvilket bed sig fast der i begyndelsen af 1980 -erne --- nogle gange nævnte jeg de spontane suveræne livsytringer så meget at jeg blev drillet med det --- men det er jo svært at modstå når det også er hvad vi finder hos Paulus - som den Guds Retfærdighed vi møder i Kristus - læs følgende:
Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting, at det er umuligt, at den ikke uafladeligt gør godt. Den spørger heller ikke, om der er gode gerninger at gøre, men inden man når at spørge, har den gjort dem og er altid virksom. Citat slut (hentet fra luthers fortale til Romerbrevet)
Så smukt en beskrivelse af de spontane suveræne livsytringer der fungerer når vi igen i KRISTUS er sat i forbindelse med Retfærdigheden fra Gud = Livets Ånds Love indskrevet i ❤️ hjertet på os som de er i vores førkulturelle (førteoretiske) oprindelse i Edens Have - altså som det var før syndefaldet og uddrivelsen af Edens Have
-0-0-0-
Du er stadig på leksikon niveau Arne - jeg har kendt Løgstrup's tanker om de suveræne livsytringer siden begyndelsen af 1980 -erne og har skrevet og skrevet herom side op og side ned hvilket en Google søgning kan vise - også at du et sted skriver at HansKrist har inspireret dig til at få kigget på de spontane suveræne livsytringer
-0-0-0-