Tikka:
Hvor jordbær og græsset helt konkret kan ses, og vi ved hvad vi taler om, forholder det sig anderledes med ordet gud og de oplevelser/erfaringer folk har med denne.
Arrrgh der er vist ikke mange der ved noget om græs - en ko 🐮🐄 måske
Hvad ved du om græs Tikka - nej vel, stort set ingenting
Jamen HansKrist jeg har da været græsenke hele mit liv🍓🍓🍓🍓 Jordbær kan vi spise - og vi kender den gode smagsoplevelse og fornemmelsen af at de er nærende - gør os godt
Gud må ihvertfald ikke være mindre end jordbær'ernes gode smagsoplevelse og fornemmelsen af noget godt og nærende
Gud er i en god mund og god smag i munden - ja Gud smager godt som 🍓🍓🍓 jordbær
Ihvertfald vil Gud ikke kunne være "udenherfor" - det hører med - Gud kan ikke være smagsløs - uden god mund og smag
Gud kan aldrig være udenfor munden og den gode smag i munden
Har du smag Tikka - har du en god smag Tikka - så vil du elske både 🍓🍓🍓 og HansKrist - der er mange 🍓🍓🍓🍓🍓 men der er kun en som HansKrist og det er fordi jeg er skabt i Guds Billede - jeg er unik og enestående - noget aldrig set før og Gud ønsker mig sådan hvilket jeg kan vide gennem Guds Kærlighed Kristus - Gud elsker os som de enestående unikke skabninger og personligheder - ansigter vi er
Du er også elsket Tikka - ihvertfald af Gud
Nå hvad er det jeg vil sige med al den her snak - jo Gud kan vi aldrig være i tvivl om og om noget vi ved hvad vi taler om når det drejer sig om Gud - Gud er os nærmere end vi er os selv nær - og at spise 🍓🍓🍓 er dejligt er skønt fordi de smager godt og er nærende men Gud er ikke mindre skøn
🍓🍓🍓🍓 er søde og røde og Gud kan aldrig være mindre sød eller mindre rød
Gud er i smag og den gode mund - den gode smag i munden
Har du god smag i munden
Har du smag - go smag Tikka så elsker du Gud og HansKrist
Gud er i den gode smag - i spise og drikke - mætter os og slukker vores tørst
Jeg vil også kunne mætte dit begær, din sult og tørst - men du må nøjes med Gud min ven hvilket ej heller er ringere mindre godt - "du kender mig ikke HansKrist" eller i hvilken retning Gud sender mig - jeg skal både ha 🍓🍓🍓🍓🍓 masser af jordbær og enestående unikke uforlignelige HansKrist
Fortærer jeg et 🍓 finder jeg bare andre 🍓🍓🍓🍓 der er nok af disse bær men der er kun en HansKrist så dig må jeg have stor omsorg for og elske og passe rigtig godt på - du min kæreste ven
Sådan er kristendommen og det kan Arne ikke lide at Gud elsker mennesker
Hvorfor ødelægger vi jorden? Fordi mennesker har glemt at tage imod Guds Kærlighed Kristus - som alene mætter os og slukker vores tørst og begær og stiller os tilfredse så vi ikke behøver at købe og overforbruge
Det menneske der virkelig er elsket behøver ikke at besidde og eje mere og mere, hele tiden købe nyt for at føle sig værdifuld
Aldrig har mennesket haft så meget brug for Gud og kun Gud kan stoppe det kapitalistiske system der smadrer jordkloden som vi underkaster os fordi vi tror forbrug og nyanskaffelser er hvad vi behøver og at det vil tilfredsstille os
Mennesker der har Gud kan ikke narres, kan ikke forføres
Mennesker uden Gud finder på noget andet at dyrke som Gud, fx naturen men dette er syndefald og afgudsdyrkelse hvorigennem vi aldrig vil kunne redde naturen leve i harmoni med naturen - hvilket vi kun vil kunne magte at gøre om vi er elsket