1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Tilgivelse
|
HansKrist:
Når du slår hjernen fra og hælder bibelcitater ud over folk eller et spændende emne eller problemstilling vi drøfter mister jeg fuldstændig interessen for så er vi så langt fra Jesus og Paulus - det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET - du er ikke i nærheden af noget der bare ligner kristendom - men det har du slet ikke fattet endnu
Jo HansKrist det tror jeg godt Tikka er klar over
Så du skal søge svaret et andet sted.
Hvilken fordel har Tikka i at fremstille kristendommen karikeret og latterligt - vel samme fordel som ateisterne (at underminere kristendommen)
En anden fordel er den økonomiske, ja hvorfor skulle man så betale kirkeskat når kristendommen er så tåbeligt
-0-0-0-0-0-
Husk når du HansKrist taler om det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET og fromhedsliv - kultur og KIRKE'LIV - og hvad eller hvem der er KIRKE i verden --- så er du lysår foran hvordan man typisk idag drøfter kristendom, ja så har du genopdaget den urkristne paulinske SPIRITUALITET der står Jesus nærmest, hvor vi er tættest på alt hvad Gud formåede at gøre på jorden gennem Jesus.
Du er chokerende og revolutionerende moderne i din tænkning og forståelse - som Luther var med til at give Paulus en renæssance så fuldender du dette ved hvor tydeligt du viser at Jesus gemmer sig i de ægte paulinske breve, det er her vi finder Jesus og vi kommer aldrig tættere på Jesus's virkningshistorie i verden, hvordan Gud handler gennem Jesus - som fortsætter i Paulus og videre i al fremtid.
Nå men ellers var dine indlæg om
1): de her 🍓
og
2): ordet jordbær
Fuldstændig fantastisk
Og jeg tror at Tikka's lidt hys opførsel herefter var at hen havde så svært ved der fuldstændig at få hendes fundament eller tæppet hevet væk under sig, ja du blotlagde og fjernede enhver substans i Tikka og Simons "socialkonstruktivisme og sprogkonstruktivisme" ----
Alle filosofi bøger burde begynde med din redegørelse forskellen på:
1): 🍓
2): ordet jordbær
Virkeligheden der er vores omgang med 🍓
Og gennem tale og sprog og skriftsprog kan vi formidle vores erfaringer og viden om de her 🍓
Men Tikka's idé om at vi først kender de her 🍓 gennem sproget er nøjagtig lige så tåbeligt som hendes idé om at vi først kender Gud ved at læse i Bibelen.
Selvfølgelig er der en risiko for at børn i skolen hører om jordbær gennem sproglige beretninger før de har haft erfaringer med de her 🍓🍓🍓
På samme måde som Tikka ingen Gudserfaringer (altså åndelige erfaringer) havde førend hun mødte de bibelske sproglige diskurser om Gud.
Men man må aldrig glemme at det der skrives om hvis det ikke er fiktion det har sin oprindelse fra virkeligheden - og det religiøse spirituelle har intet at gøre med fiktion og/eller sproglige litterære opdigtede skrøner og myter (ikke at det ikke kunne være tilfældet, men det er bare ikke tilfældet hvilket moderne religionsvidenskab forlængst har bevist - at det har rod i den menneskelige i verdens værens virkelighed og tilstedeværelse hvor mennesket i det's kosmiske totalitet har utallige spirituelle erfaringer med sig selv og verden (naturen og kosmos, universet), med sig selv og andre mennesker, med sig selv og kulturlivet (de kulturelle opfindelser), med sig selv og det ubevidste (selvet i det ubevidste), med sig selv og videnskab, med sig selv og de tingene, de naturlige ting og de menneskeskabte ting, materialer og maskiner og tekniske apparater.
Mennesket participerer i dets omgivelser, mennesket er i verden og naturen og kosmos universet men ikke nok med det mennesket som det eneste væsen både participerer og deltage fuldt ud i omgivelserne men også transcendere som en fri åndelig skabning disse.
|
|
|
|