1
registreret
(1 usynlig),
32
gæster og
1458
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Jordbær og gud
|
HK: Nå men ellers var dine indlæg om
1): de her 🍓
og
2): ordet jordbær
Fuldstændig fantastisk Hvor er det godt, jeg kan underholde dig, så gør jeg dog lidt gavn, men jeg gør mig bestemt også umage
Men Tikka's idé om at vi først kender de her 🍓 gennem sproget er nøjagtig lige så tåbeligt som hendes idé om at vi først kender Gud ved at læse i Bibelen. Hvad vi oplever gennem vores sanser, kan vi selvfølgeligt genkende ved gentagelser, uden at vide hvad det kaldes, men hvis ikke vi ved, hvad det kaldes, kan vi jo ikke sige vi kender/har haft erfaring med gud, eller dette er jordbær.
Selvfølgelig er der en risiko for at børn i skolen hører om jordbær gennem sproglige beretninger før de har haft erfaringer med de her 🍓🍓🍓
På samme måde som Tikka ingen Gudserfaringer (altså åndelige erfaringer) havde førend hun mødte de bibelske sproglige diskurser om Gud. Se du det ved du ingenting om, men det jeg oplevede, forbandt jeg ikke med gud, fordi denne - dette ord kendte jeg ikke.
Nu er alt det der med oplevelse jo altid ens egen - græsset er grønt - nåee er græsset grønt, hvordan oplever du det? - så når man læser om andres guds erfaring kan man ikke vide om der er tale om det sammen - oplevelsen er ihverttilfælde ikke fælles.
Hvor jordbær og græsset helt konkret kan ses, og vi ved hvad vi taler om, forholder det sig anderledes med ordet gud og de oplevelser/erfaringer folk har med denne.
Tilmed er det ikke mange der hverken kan og ej heller vil fortælle om deres gudsforhold.
|
|
|
|