0
registrerede
795
gæster og
82
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#33177 - 01/09/2021 14:10
Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
[Re: ]
|
bor her
|
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1511
|
|
Paulus og kristendom Paulus bragte i kristendommen farlige begivenheder og omdannede dem fra en religion til Israels børn til en verdensreligion og overførte dem fra monoteisme til treenigheden og sagde om Kristi guddommelighed og Helligåndens guddommelighed og opfandt historien om forløsning for at sone for menneskelige fejl og afskaffede de træk, som Jesus selv efterlyste, såsom omskæring og ikke at spise kød. Grisen skabte med et ord en ny religion men hvorfor alt dette? Hvad ville Paulus med kristendommen? . I begyndelsen må vi nævne, at Paulus påstod, at hans teorier ikke var en bagvaskelse fra ham eller en personlig dom over ham, men snarere at det var de åbenbaringer, der blev åbenbaret for ham. Han hævdede at se Jesus efter sin opstandelse, selvom han aldrig havde mødt ham i sit liv og aldrig havde set ham. Det betyder, at Paulus brugte følgende midler til at sikre accept af hans ideer: For det første: Ingen af Kristi disciple blev hørt om de principper og lærdomme, han byggede omkring Kristus og forkyndte for mennesker. For det andet: Hans forkyndelse af hans principper og ideer blandt grækerne og hedninger i deres lande, og disse trådte ind i kristendommen og troede på, hvad Paulus lærte dem. Disse mennesker kendte ikke den korrekte lære om Kristi religion, fordi de ikke kendte Jesus, ikke så ham og hørte ikke om ham, undtagen i det omfang Paulus fortalte dem: For det tredje: For at sikre disse menneskers indtræden i hans kald kaldte han for dem de principper, , så han forklarede korsfæstelsen for dem på en måde, der ville tilfredsstille dem, og han afskaffede for dem omskæring og begrænsede dem ikke til at følge læren om Torahen, fordi han vidste, at det græske samfund afviste deltagelse med jøderne i religion For det fjerde: Paulus var ikke tilfreds med denne bedrift med at forkynde sin lære blandt hedningerne, men arbejdede derimod med at skrive breve, der bar disse lærdomme, og hans formål bag det var at sikre, at der ikke ville sive andre ideer til dem. Han ville ikke være tilfreds med et besøg i kirken, men ville vende tilbage til det, hjælpe det, opmuntre det eller skrive et brev til det. Som et resultat af disse midler, som Paulus brugte, blev hans breve, der bærer hans lære og principper, grundlaget senere, og de er blandt de fremherskende og udbredte for følgende. _ Paulus 'lære forblev i de breve, han efterlod, skrevet, mens Kristi lære var mundtlig, glemt og slettet af tidens handling Det var bestemt til, at Paulus 'breve skulle være kriteriet og grundlaget for at acceptere andre bøger, og det var fordi det første, som kirken accepterede, var disse breve, så det fungerede, at de breve og evangelier, der blev accepteret derefter, var helt i overensstemmelse med hvad var i disse breve, og at acceptere disse breve og gøre dem til grundlag havde en indvirkning på mig. Udryddelse og afbrænding af det, der er tilbage af Kristi tilhængeres lære, hvad enten det er i form af breve eller evangelier, der tilskrives dem. Og vi må ikke glemme, at Det Nye Testamente, som vi kender i dag, er påvirket af Paulus mere end hvad 1/2 لماذا الإسلام؟ | حوار هادئ بين منصور وهاشم وزائر https://www.youtube.com/watch?v=LUDpmfaPFUQ2/2 لماذا الإسلام؟ | حوار هادئ بين منصور وهاشم وزائر https://www.youtube.com/watch?v=oLgKy2me1Fo
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
#33178 - 01/09/2021 14:43
Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
[Re: somo]
|
veteran
|
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3988
Sted: Nørresundby
|
|
Åh nej Somo 🙈🙉🙊 Det er som at trykke på en knap - og alle dine fordomme vælter ud. Men du skal vide at hvad du skriver er der også en del kristne der mener og især de nyreligiøse halvkristne der flirter med Jesus som de pga evangeliernes Jesus historier kan projicere alt over i, selv Buddha - de opfatter på mange måder Paulus som du gør, det er dog ikke i overensstemmelse med den nyeste forskning omkring Paulus. Nu skal jeg fortælle dig noget, som jeg også har fortalt de kristne fundamentalister, der er en verden til forskel fra hvad du/I forbinder det religiøse spirituelle med og hvordan den urkristne paulinske SPIRITUALITET opfatter det religiøse spirituelle --- den forskel kender vi alle. Og lad os glæde os over den forskel, lad os glæde os på menneskehedens vegne at der er et alternativ til religiøs fundamentalisme, nemlig Paulus evangelium: Begivenheden KRISTUS: den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus der grundlægger de kristne menigheder og samfund og KIRKEN i verden. Selv du Somo burde glæde dig over at der er et alternativ til hvad du/I står for, at der er dette alternativ til autoritær religiøs fundamentalisme som jo blot er at give afkald på kritisk selvstændig tænkning, give afkald på ægte SPIRITUALITET. Det burde glæde selv dig Somo at de mennesker der ønsker liv i kærlighed og frihed og i udfoldelse og udvikling og reformer, som virkelig har brug for SKABENDE SPIRITUALITET og VÆKST at de har et sted at være, at leve, at gå hen. Men jeg nægter at tro du er repræsentativ for islam Somo? Der må findes andre udgaver, mindre autoritære og fundamentalistiske. Også kristendommen kender til autoritære bibelfundamentalistisk retninger, men disse kætterier er ikke repræsentative og udgør et mindretal, til trods de fylder meget fordi de råber højest. Noget lignende må også gøre sig gældende for islam går jeg ud fra, som umuligt kan være en homogen entydig størrelse. -0-0-0-0- Lad os glæde os over at du/I islamiske fundamentalister ikke bryder jer om Paulus og vælter jer rundt i uvidenhed om hvordan Paulus bliver forstået. Jeg er så glad, så glad, for at du/I ikke bryder jer om Paulus - fordi han netop også er 100% radikal forskelligt fra hvad I repræsenterer og præsenterer os for. Den "Jesus Kristus" religiøsitet og SPIRITUALITET vi finder hos Paulus er så fuldstændig anderledes, også i forhold til bibelfundamentalistisk kristendom, og det fordi det er levende kristendom: I er et Kristus-brev, der er blevet til ved vores tjeneste, ikke skrevet med blæk, men med den levende Guds ånd, ikke på tavler af sten, men i hjerter, på tavler af kød og blod.
En sådan tillid har vi til Gud ved Kristus. Ikke at vi af os selv duer til at udtænke noget, som kom det fra os selv; at vi duer til noget, skyldes Gud, som også har gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt, ikke bogstavens, men Åndens; for bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende. mvh HansKrist PS: kunne du ikke fortælle mig om forskellige retninger indenfor islam? Der må være mange udgaver af islam du ikke billiger, kunne du ikke give mig en oversigt over forskellige udgaver af islam?
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
#33218 - 11/09/2021 07:18
Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
[Re: somo]
|
bor her
|
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1511
|
|
i bibelen de bruger titlen (Far'ah) - det vil sige: Farao - til at referere til kongerne i det gamle Egypten, det samme som kongen i Egypten på Josefs tid, fred være med ham og dens konge i Moses 'tid , fred være med ham. Vi læser f.eks. I Første Mosebog (41:14): ”14 Farao sendte straks bud efter Josef. Han blev hurtigt taget ud af fængslet, blev barberet og fik pænt tøj på. Så blev han ført frem for Farao. 15 „I nat havde jeg en drøm,” begyndte Farao. „Ingen af de her mænd kan tyde den, men jeg har hørt, at du kun behøver at høre en drøm, så kan du tyde den.” Og i historien om Moses, fred være med ham, guvernøren på Moses tid kaldes "farao": [] Herren sagde til Moses: »Gå til Farao, for jeg har forhærdet ham og hans hoffolk, for at jeg kan udføre disse tegn blandt dem, Ottende plage: Græshopper Til andre konsekvente tekster, der beskriver Egyptens konge som "Farao", uanset den tid, hvor han levede. Men Koranen er Guds ord, der aldrig laver fejl, så Koranen er meget præcis Moses var ikke den eneste profet, der boede i egyptens lande i oldtidens historie. Profeten Joseph boede der foran ham. Vi ser en vis parallel, når vi læser historierne om Moses og Josef. Når man taler til den egyptiske guvernør i Josefs tid, bruges ordet "malik" i Koranen: “And the king said, "Bring him to me; I will appoint him exclusively for myself." And when he spoke to him, he said, "Indeed, you are today established [in position] and trusted."”. "[Quran, Sura Yousouf 12:54] "Og kongen sagde:" Bring ham til mig; jeg vil udpege ham udelukkende til mig selv. " Og da han talte til ham, sagde han: "Faktisk er du i dag etableret [i position] og har tillid til det." ". "[Koranen, Sura Yousouf 12:54] Tværtimod omtales guvernøren på Moses tid som "farao": “We surely gave Moses nine clear signs.1 ˹You, O Prophet, can˺ ask the Children of Israel. When Moses came to them, Pharaoh said to him, “I really think that you, O Moses, are bewitched.””. "[Quran, Sura Al-Isra 17: 101] “Vi gav Moses ni tydelige tegn. ˹ Du, o profet, kan ˺ spørge Israels børn. Da Moses kom til dem, sagde Farao til ham: "Jeg tror virkelig, at du, o Moses, er forhekset." ". "[Koranen, Sura Al-Isra 17: 101] De historiske krøniker, der er tilgængelige i dag, viser årsagen til disse guvernørers forskellige nomenklatur. Ordet "farao" var oprindeligt navnet på det kongelige palads i det gamle Egypten. Guvernørerne i det gamle dynasti brugte ikke denne titel. Brugen af ordet farao som guvernørstitel begyndte først i det nye rige. Denne periode begynder med det 18. dynasti (1532-1292 f.Kr.), og ordet farao blev vedtaget som en titel af respekt fra det 20. dynasti (945-730 f.Kr.). Koranens mirakuløse natur er endnu en gang tydelig: Joseph levede i det gamle riges dage, og derfor blev ordet konge "malik" brugt om den egyptiske guvernør frem for "faraoen". Som Moses derimod levede i det nye rige, kaldes guvernøren i Egypten "farao". Der er ingen tvivl om, at man skal kende Egyptens historie for at kunne foretage en sådan skelnen. Historien om det gamle Egypten blev imidlertid helt glemt fra det 4. århundrede og fremefter, da hieroglyferne ikke længere kunne tydes, og det blev ikke genopdaget før i det 19. århundrede. Derfor var der ingen indgående kendskab til egyptisk historie, da Koranen blev afsløret Hvad får kvinder i Jannah? [Drenge vs. piger eksperiment] - Nouman Ali Khan https://www.youtube.com/watch?v=oriB_aOtB1QTimen er nær - en alvorlig påmindelse https://www.youtube.com/watch?v=NfNbBXOZjH8Bogen der kalder os tilbage - Nouman Ali Khan https://www.youtube.com/watch?v=__MSrrQLgSE
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
#33354 - 20/09/2021 07:03
Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
[Re: somo]
|
bor her
|
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1511
|
|
Dr. Sigrid Hanke sagde i sin vidunderlige bog "Arabernes sol skinner på Vesten": "Omsorg for sundhed og sygdom i middelalderen blev betroet mændene i kirken og klostrene. Derfor måtte mange af de sårede vente længe før førstehjælp, som forberedelse til at nærme sig bekendelsens sakrament, tilstå alle deres synder og synder og tage det brød, de kalder Herrens legeme, før de modtager førstehjælp, præsterne passerede de syge, dryssede dem alle med helligt vand og beordrede dem til at afslutte deres religiøse og verdslige anliggender ved at tilstå deres synder, der førte til deres sygdom, Ideen om Satan, sygdom og synd har længe domineret kristen medicin; Indtil begyndelsen af det nittende århundrede, Ideen om, at sygdom er en dæmon, der hjemsøger mennesket, har spredt sig i Europa i det omfang, præster plejede at tro, at enhver sygdom har sin egen dæmon, der adskiller sig fra de andre. Baseret på denne teori mente kirken, at den, der forsøger at ty til medicin og behandling, er en vantro i Gud, og den kæmpede mod forskere og læger og anklagede dem for hekseri, trolddom og kætteri. Dette er sket i Europa siden den kristne kirkes herredømme i den, indtil for nylig, fra begyndelsen af den nuværende renæssance, så hvad var situationen i den islamiske verden i samme periode. Dr.Sigrid Hanke siger under titlen "ideelle hospitaler og læger, verden aldrig har set før" - beskriver medicin og behandling på islamiske hospitaler for tusind år siden -: Betingelserne lignede meget, hvad vi ser i dag i vores store tyvende århundrede, hospitaler blev bygget i overflod i alle de store arabiske byer mellem Himalaya og Pyrenæerne, og byen Cordoba alene havde halvtreds hospitaler i midten af det tiende århundrede, og hospitalerne nød et sted, hvor alle betingelser for sundhed og skønhed blev opfyldt, og leverede deres ydelser til de fattige og de rige uden diskrimination ... osv. Muslimer var de første til at bygge specialiserede hospitaler for handicappede og sindssyge; Fordi islam betragtede dem som syge og ikke var ansvarlige for deres handlinger. Hvad angår Europa i samme periode, blev galningerne nægtet adgang til hospitaler og lænket i galskabens huse, der er tættere på fængsler, og den eneste medicin, de tilbød dem, var at bringe præsten hver dag til at slå dem med pisk til få djævelen ud af dem, Begrebet sygdom og behandling i Torah, Bibelen og Koranen: I jødedommen og kristendommen er sygdom en dæmon, der kommer ind i menneskekroppen. På grund af synden begår han mod Gud, mens islam mener, at sygdom er fra Guds dekret og skæbne, om en person er god eller ikke god Uanset om personen tager fejl eller har ret, Baseret på disse to forskellige teorier; Der skal være en klar forskel i behandlingsmetode og -begreb: I jødedommen og kristendommen Behandlingen udføres af præsten I islam afhænger behandlingen af medicin. Behandlingen udføres af en kompetent læge uden tilstedeværelse af en præst som mellemmand mellem Gud og mennesker, som tilgiver synder eller helbreder sygdom. Selv vores herre Jesu mirakel, fred være med ham, i medicin for at helbrede mennesker efter Guds befaling Kristus kan ikke helbrede alene Messenger mohmmed fred være med ham - plejede at blive syg og besøge læger. Som ethvert menneske, og han tager medicin efter deres ordrer, I sum er forskellen mellem islam og andre religioner om begrebet medicin meget stor, og det fører os til den uundgåelige konklusion: at i middelalderen, hvor kristendommen sejrede, og kirken regerede i Europa, og disse begreber var ansøgt, halter lægefaget efter; Mens vi finder i samme periode, hvor islamiske begreber og lærdomme blev anvendt, steg denne medicin i den islamiske verden, indtil den nåede sit højdepunkt Vand reagerer på Qur'an - Hemmelighederne bag Zamzam https://www.youtube.com/watch?v=-oWMxx4hYFsSabr (tålmodighed) og dens belønning - Nouman Ali Khan https://www.youtube.com/watch?v=i1PbeI_3u88Vågn op - En vigtig påmindelse fra Harun AbdulKareem https://www.youtube.com/watch?v=6TOoGNouLAgFind fred - Nouman Ali Khan https://www.youtube.com/watch?v=P5JwIzd_WYs
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
annonce
|
|