1
registreret Arne Thomsen
813
gæster og
202
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#28479 - 01/11/2019 12:29
Re: Hvad HansKrist dog skriver på facebook
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3416
Sted: Nørresundby
|
|
Nu igen, repetition:
Creativeness is neither permitted nor justified by religion - creativeness is itself religion. Creative experience is a special kind of experience and a special kind of way: the creative ecstasy shatters the whole of man's being - it is an out-breaking into another world. .. The creative experience is unique and self-sufficient - it is not something derivative; its roots go into the deepest depths. .. Creativeness is the final revelation of the Holy Trinity - its anthropological revelation. This is a consciousness which has never existed in the world - it is being born in our epoch. MCA Nicolai Berdyaev.
"Anthropological revelation"?? Ja mere end Gud og det guddommelige er det mennesket med Gud og dets muligheder der åbenbares
the creative ecstasy shatters the whole of man's being - it is an out-breaking into another world
SPIRITUALITET bygger på disse emotionelle (the hole of man's being) affektfulde ekstatiske åbenbarings begivenheder, peak experience, højdepunktsoplevelser, i vores liv hvor vi transcenderer eller overgår, overskrider, vores væren i sindet, i fornuftighed, kun, vores indelukkethed og 'shutdown' i vores endeligheds elendighed, uden håb (lys forude) og optimisme og tro på fremtiden, tro på tingene. Fornuft uden Ekstatisk Fornuft (SPIRITUALITET) dræber mennesket.
SPIRITUALITET = HØJT HUMØR = ENTUSIASME = (vores 'fanden i voldske' i Gud væren) 😱 og her gik jeg og troede det var noget sødt? Nej så sødt er det ikke!
I stedet for blot at være er mennesket et skabende væsen på verdensscenen - det skaber sin egen fremtid, gennem en ny tolkning af de kulturelle overleveringer vi møder såvel som en ny tolkning af vores personlige fortids fiaskoer og succeser. Og var vi ikke konkrete legemlige, kropslige konkrete, kunne vi ikke handle og skabe. Ja uden vores legemlighed (idrætslighed), vores i verdens værens fysiske konkrete kropslige sanselige aktive tilstedeværen kunne vi ikke handle, vokse og udvikle os eller agere skabende, kun tænke og fantasere, drømme og spekulere, hvilket er et sandt helvede ikke at kunne få afprøvet ideerne og drømmene.
the creative ecstasy shatters the whole of man's being - it is an out-breaking into another world
the creative ecstasy shatters the whole of man's being - it is an out-breaking into another world
the creative ecstasy shatters the whole of man's being - it is an out-breaking into another world
SPIRITUS SANCTUS
SPIRITUS SANCTUS
SPIRITUS SANCTUS
The third creative revelation in the Spirit will have no holy scripture; it will be no voice from on high; it will be accomplished in man and in humanity - it is an anthropological revelation, an unveiling of the Christology of man . God awaits the anthropological revelation from man and man cannot expect to have it from God. And one cannot merely wait for the third revelation; man must accomplish it himself, living in the Spirit; accomplish it by a free, creative act. In this act everything transcendent will become immanent. The third anthropological revelation, in which the creative mystery of man will be revealed, is man's final freedom. Man is quite free in the revelation of his creativeness. In this fearful freedom lies all the god-like dignity of man, and his dread responsibility. The virtue of accepting a dangerous position, the virtue of daring to do, is the basic virtue of the creative epoch. MCA Nicolai Berdyaev
man must accomplish it himself, living in the Spirit; accomplish it by a free, creative act.
The virtue of accepting a dangerous position, the virtue of daring to do, is the basic virtue of the creative epoch.
The virtue of accepting a dangerous position, the virtue of daring to do, is the basic virtue of the creative epoch.
😱
🔥🔥🔥
🌅🏊🚴🏃🌄
🙏❤️
-0-0-0-0-0-
Ja det er godt med dig Hansemand mors dængserøv, men du har da aldrig turdet sætte dig selv på spil:
The virtue of accepting a dangerous position, the virtue of daring to do
Har du???
Jo på skrift, ved et tastatur
Nå men nu tænkte jeg mere som cykelrytter
Nej det er korrekt nok, her var der ikke meget "virtue of accepting a dangerous position, the virtue of daring to do" - jeg levede blot på mit talent men udviklede ikke på det
Men da jeg kom på Århus Universitet kom "the virtue of accepting a dangerous position, the virtue of daring to do"
😱😂
Har du været på Århus Universitet?
Hvordan gik lige det så?
Det gik sådan her, rigtig godt:
🙃
Blev du vendt på hovedet eller tingene blev vendt på hovedet og nu prøver du at vende også tingene på hovedet for os andre
Lad os nu prøve at vende tingene på hovedet og begynde på en ny start - en ny begyndelse
Hvordan vender tingene i dit hoved min ven?
Ser I tingene som jeg ser dem?
At Gud er hernede og ikke deroppe.
At Marx og Paulus har ret, Gud i Kristus, i det lave laveste, i den største fornedrelse, forkastet af folket og pælfæstet på en stinkende losseplads
Big big fiasko
Men her er Gud
Mener du det?
Ja det er Gud der kommer til os, det er Gud der fornedrer sig til vores ringe fattige kår, sygdom, død og elendighed, demens og åndsformørkelse, store fortvivlelse, sorg og smerter, ja her immanent finder vi Gud ifølge Paulus og Karl Marx. Karl Marx har intet at gøre med kommunismen hvis vi læser manden fair.
Det Bibelske budskab er ikke dette, at et menneske, Jesus, tilkendes prædikatet guddommelighed. Den tankegang, at Jesus er ”gud”, forudsætter jo, at ”gud” eller ”det guddommelige” på en eller anden måde på forhånd er bekendt, og at vi på grund af Jesu særlige egenskaber, f. eks. Hans moralske højhed eller Hans religiøse genialitet, mener at turde tilkende Ham dette høje prædikat. Men af en sådan tankegang finder vi intet spor i Det nye Testamente. Derimod findes der en særdeles kraftig understregning af, at Han, da Han på denne måde skulle kåres og vurderes af mennesker, blev behandlet som alt andet end et guddommeligt menneske, tværtimod blev forkastet og henrettet som forbryder. Den nytestamentlige kristusbekendelse lyder ikke: ”Jesus er Gud!” men: ”Gud er Jesus!” ikke: mennesket Jesus ophøjedes på grund af sine menneskelige fortrin i gudernes kreds! Men: Gud fornedrede sig til menneskers kår. Ikke: mennesket, det rene, ædle, ophøjede menneske blev Gud. Men: Gud blev menneske, blev gjort til en forbandelse, til synd, for os. ”Ordet blev kød og tog bolig iblandt os!” formulerer Johannes denne bekendelse. Inkarnationstanken udtrykker denne enhed af kristologi og theologi, theologi og kristologi. Inkarnationstanken er ikke et princip til brug i en objektiv anskuelse. Som led i et system er inkarnationstanken selvmodsigende. Thi i et system tænkes ideer sammen. Og Guds og menneskets ide kan ikke tænkes sammen. Inkarnationstanken er ikke indholdet i en anskuelse, men formen for et budskab. Inkarnationstanken som systematisk ide måtte udtrykkes således: ”Ord er kød”, eller: ”Kødet er Ord”. ”Gud er menneske” eller ”Mennesket er Gud”. Ingen af delene er sandhed. Gud er ikke et menneske, og mennesket er ikke en Gud. Men inkarnationstanken som formen for det kristne budskab udtrykkes således: ”Ordet blev kød! Gud blev menneske!” inkarnationstanken udtrykker en begivenhed. Og denne begivenhed er den historiske Jesusvirkelighed. Her kom Gud. Derfor: Gud er Jesus. Udenfor Jesus findes kun vore Gudsideer, som alle er produkter af afgudsdyrkelsen. I Jesus kom den virkelige gud. Gudsideer opstiller det suveræne menneske, så længe Gud selv er borte. Kun om den fjerne gud kan mennesket i sin suverænitet opstille ideer, der udtrykker, hvilken plads og betydning det suveræne menneske ønsker at give Gud. Er Gud derimod kommet nær, da mister mennesket sin suverænitet. Da forsvinder også dets forsekellige gudsideer, og det står i stedet for over for Gud som virkelighed, d.v.s. som begivenhed. Det er dette inkarnationstanken udtrykker. Regin Prenter.
Er Gud kommet nær, da mister mennesket sin suverænitet. Da forsvinder også dets forsekellige gudsideer, og det står i stedet for over for Gud som virkelighed, som begivenhed:
Og vi har immanent, altså HERNEDE på jorden, Gud i SPIRITUS SANCTUS
Og følgende gælder herefter for vi kristne:
Creativeness is neither permitted nor justified by religion - creativeness is itself religion.
the creative ecstasy shatters the whole of man's being - it is an out-breaking into another world
Det Guds Rige vi selv skaber ved at tage SPIRITUS SANCTUS og GUD RETFÆRDIGHED (eller vores rette færd, adfærd, fra Gud) med ind over vores liv. Vi har det hele fra Gud i os, vi skal blot turde leve det.
Paulus og Karl Marx ligner hinanden på så mange områder.
I takt med at vi mennesker iklæder os KRISTUS - i takt med at KRISTUS vinder SKIKKELSE i flere og flere af os og vi derfor nærmer os at KRISTUS bliver alt i alle har menneskeheden en chance ifølge Paulus og Marx.
Der er kun FRELSER i KRISTUS for os, i den kulturkreds vi tilhører og er vokset op i. Selv Tenzin Gyatso Dalai Lama hævde dette overfor os.
Endda ateisten Dawkins har været inde på noget lignende.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
#28739 - 08/12/2019 11:53
Henrik Stiesdal: grøn energi og teknologi
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3416
Sted: Nørresundby
|
|
Vindmølle industriens FATHER nr 1 Henrik Stiesdal Apropos Danmarks første Klimalov valgte jeg idag at droppe filosofi og teologi og istedet for undersøge hvad der sker ude i den virkelige verden, i virkeligheden. Og mit valg faldt på ham her: Henrik Stiesdal (se videoen): Moderne Vindmølle industriens "FATHER" During his professional career, Stiesdal has made more than 175 inventions and has received more than 650 patents related to wind power technology. - Siemens "guldfugl" (Chief Technology Officer i en årrække) og da han trækker sig tilbage i 2014: "Min kone kalder mig for en ynkelig fiasko som pensionist, for jeg beskæftiger mig jo alligevel med alt muligt, har han fortalt" In 2016, he became affiliate professor at DTU Wind, the Technical University of Denmark´s Department of Wind Energy. Idag satser Henrik Stiesdal: www.stiesdal.comStiesdal A/S carries out its technology development in three subsidiaries: 1): Stiesdal Offshore Technologies A/S, developing industrialized, low-cost floating and bottom-fixed wind turbine foundations 2): Stiesdal Storage Technologies A/S, developing electrical energy storage with 10-100 h storage capacity 3): Stiesdal Fuel Technologies A/S, developing carbon-neutral fuels for heavy vehicles and ocean-going ships, and carbon-negative fuels for aircraft Henrik Stiesdal havde jeg fornøjelsen af at gå i gymnasiet med tre år i Herning - han sad bagerst i klassen og var altid i godt humør og han lignede Einstein, havde ihvertfald Einstein frisure og Einstein IQ mellem ørerne, hvilket ingen af os var i tvivl om. Og i idrætstimerne spillede han fodbold med drengene og han gav sig 100%, han var så passioneret, det var tydeligvis sjæl og krop i ekstase, en total oplevelse for ham. Intellektuel har han aldrig virket, dertil var han for praktisk orienteret, nærværende, social og kammeratlig og ja altid i godt humør. Han var politisk bevidst og meget vel orienteret og havde sine meningers mod. Nu jeg her tænker på ham de tre år på gymnasiet, så er det hans lyse sind, gode humør og hvor meget han morede sig, hvor lattermild han var, masser af grin og smil, glimt i øjet og charme (dog altid passende afdæmpet, aldrig hysterisk eller højrøstet) der altid kom fra ham i klassen, der hvor han sad. Klassens kloge dreng med det lyse hoved var et lyspunkt af liv glæde. Jeg observerer det samme idag hos Henrik på videoen, det skinner igennem selv om han er i en saglig faglig seriøs mange kroner ører milliard kontekst. Han virker så positiv og optimistisk, ser løsninger og muligheder for sig, for fællesskabet, samfundet, grøn er håbet karakteriserer Stiesdals gemyt og eventyrlige økonomiske betydning for Danmark, Skandinavien og nordvest Europa. Det siger sig selv at i fysik og kemi timerne var der et ligeværdigt godt samspil til underviseren. Om jeg husker korrekt var de personlige venner og havde interessen at fotografere, fotokunst, sammen. Han tar miljø og klima spørgsmålet alvorlig, ser vi er alvorlig udfordret her, men han bevarer håbet og ser konstant nye forbedrede løsninger på spørgsmålet og har jo som enkeltmand mere end alle andre også fundet og opdaget løsninger på den udfordring, den største udfordring menneskeheden måske nogensinde har stået overfor.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
#29124 - 21/01/2020 11:46
Jürgen Klopp maneger for Liverpool
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3416
Sted: Nørresundby
|
|
Jürgen Klopp maneger for Liverpool Han er personlig bekendende kristen Og politisk er han til venstre for midten, glødende tilhænger af velfærdsstaten og kunne aldrig finde på at stemme på et parti der går ind for topskattelettelser. CEPOS Michael Laudrup kunne lære ikke så lidt af Klopp om karisma og courage og personlig moralsk integritet og format som menneske. Både på lige fod medmenneskeligheden, spontanitet og glæden (ekstasen) og entusiasmen, passion og engagement, og karisma og politisk ståsted funkler og flugter med personlig kristen. Skal vi forstå Paulus og urkristendommen fx er det folk som Desmond Tutu og Jürgen Klopp vi må se for os. De er som kristne ikke et produkt af verden, men de bringer hele tiden noget nyt ind i en forfalden verden. Ny moral, ny spontanitet, ny ekstase, ny glæde, ny menneskelighed og medmenneskelighed og ny moralsk menneskelig format. De fleste mennesker er blot et produkt af verden, men som kristen uden menneskefrygt er man forpligtiget på at se bort fra dette, og agere skabende i verden, forpligtet på at bringe ny væren og nyt liv ind i verden. Og om noget Klopp bringer ny væren, ny medmenneskelighed, nyt liv, gejst humør ekstase glæde. Ny spontanitet, ny kropslighed, ny idrætslighed. Kun Fornuft er bare ikke nok her i livet, psykiatrien ved alt om dette forhold som de slås med i forbindelse depression og demens, hvor Ekstatisk Fornuft ikke er udviklet. Kristendom er båret af Ekstatisk Fornuft og kreativ spontanitet. Ekstatisk Fornuft ødelægger ikke fornuften, men alene Ekstatisk Fornuft (vores ekstatiske dopaminske forhjerne begejstringsstruktur) formår at fuldføre det gode som fornuften har overbevist os om. Uden Ekstatisk Fornuft ville Fornuften visne og udtørre i sin endelighed, det vi ser i forbindelse depression og demens. Det moderne menneskes indre fattigdom, åndelige fattigdom og armod (har iøvrigt rod i tabula rasa teorien) og symptomerne på denne indre fattigdom ser vi i behovet for stimulanser og stoffer, behovet for en ekstrem visuel video kultur, pornofilm og voldsfilm etc. Alt dette er et symptom på menneskets indre tomhed, åndelige fattigdom. En kendt sag er det at mennesker med svag forhjernevirksomhed er overrepræsenteret i fængslerne. Jamen foregår der ikke noget derinde, har et menneske jo brug for drama og stærke stimulanser.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
#29177 - 30/01/2020 00:29
Hypnose, nej selvhypnose!
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3416
Sted: Nørresundby
|
|
Hypnose Er der et kæmpe stort ubenyttet potentiale i hypnose? NEJ der er et kæmpe stort ubenyttet potentiale i selvhypnose! Hvilket selvbiografierne også afslører at det er naturligt for mange mennesker livet igennem at benytte sig af selvhypnose. "Virkeligheden" og NU'et er de eneste to steder vi skal frygte mere end alt andet her i livet. Skræmmende så lidt videnskab forstår af de her forhold. At bringe sig selv i "flow selvforglemmende trance dagdrømmerier fantasierne" burde altid være en kommunikation hvor vores underbevidsthed eller det ubevidste HJERTET får mulighed for at gøre sig gældende overfor vores bevidsthed HOVEDET (1)* (se nederst på siden) Hvorfor pokker skal der en hypnoterapeut med ind over, han/hun vil være som en elefant i en glasbutik, skade mere end gavne. Underbevidstheden og det ubevidste HJERTET har sin egen visdom og er fyldt med HEALING POWER som vi må lære at lytte til og tage imod. Men tilsyneladende forstår videnskab af idag ikke den kreativitet og HEALING (recovery, restitution) der finder sted i forbindelse vores "flow selvforglemmende trance dagdrømmerier fantasier" hvor kroppen eller vores legeme er som et stort apotek og hjernen en villig kirtel af lægemidler til fri afbenyttelse, men hvor også de rigtige arketyper eller MOTIVATION'ER (MOTIVER og BILLEDER (VISIONER)) kommer til os, hvorved vi rettes imod de rigtige mål (kald gerninger og andre mennesker) for os her i livet, vi kommer til at leve i overensstemmelse med os selv, vores essens, vores dybereliggende potentialer. Paulus (1)* (se nederst på siden), Thomas Eddison og Einstein og Jung har benyttet sig af forholdet, såvel som alle kreative mennesker gerne har naturlige anlæg herfor. Mange benytter sig af stoffer, LSD og andet er kendt, men dette er en dårlig ide da vi selv på organisk vis og ærlig ædruelig vis råder over de samme muligheder. Kun et fjols behøver stoffer. Alle bare nogenlunde sunde raske mennesker burde råde over så store muligheder gennem deres sans for "erotiske flow selvforglemmende trance dagdrømmerier fantasier" der langt overgår hvad stoffer kan gøre, inklusivt smertestillende medicin. Alle mennesker har naturlige anlæg for "selvforglemmende trance dagdrømmerier fantasier" som er vejen til selvet, autencitet og kreativitet og HEALING (recovery og restitution). Eneste lægemiddel vi mennesker burde benytte os af, da kroppen er et stort lægemiddelapotek (hjernen en villig kirtel) i den forbindelse. (1)*: "det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os" 1 Kor 2
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
Array
|
|