0
registrerede
811
gæster og
139
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#24740 - 17/02/2018 05:26
Re: Lidt strøtanker ...
[Re: Hanskrist]
|
bor her
|
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2066
|
|
Ånden som Paulus mente at há, så skrifterne var for ham Guds ord. Hanskrist: Det er jo en selvmodsigelse der vil noget. Hvad pokker skulle han have Ånden til når han alligevel ikke skal bruge den til noget, for var Skrifterne Guds Ord, så kunne han jo nøjes med sine læsekundskaber hvor menneskets ånd er nok. SVAR: Det da klart, at enhver som kan læse kan læse Guds ord, men hvis ikke man bliver kaldet eller draget og efterfølgende får Guds ånd bliver man ikke troende. Troen som i min forståelse er en identitet. Paulus kendte skrifterne ganske godt - som han var blevet oplært i før sin omvendelse - og "Vejen" som han forfulgte, kendte han. Jeg er jøde, født i Tarsus i Kilikien, opvokset her i byen, uddannet grundigt i den fædrene lov ved Gamaliels fødder, brændende af iver for Gud, ligesom I alle er det i dag. Jeg har forfulgt denne Vej med død og drab, både mænd og kvinder fik jeg anholdt og sat i fængsel. Det kan ypperstepræsten og hele ældsterådet bevidne. Fra dem fik jeg breve med til brødrene, og jeg rejste til Damaskus for at fængsle folk også dér og føre dem til Jerusalem, så de kunne få deres straf. Apostlenes gerninger 22:3-5Havde han haft ånden før Annanias på Jesu befaling gav ham den, ville han ikke ha´ handlet, som han gjorde mod de første kristne. Men Herren sagde til ham: »Gå! For han er det redskab, jeg har udvalgt til at bringe mit navn frem for hedninger og konger og Israels børn, og jeg vil vise ham, hvor meget han skal lide for mit navns skyld.« Så gik Ananias, og da han kom ind i huset, lagde han hænderne på ham og sagde: »Broder Saul, Herren har sendt mig, Jesus, som viste sig for dig på vejen hertil, for at du igen skal kunne se og blive fyldt af Helligånden.« Apostlenes gerninger 9:15-17Først efter han fik ånden kunne han udlægge skrifterne og forkynde ordet om Jesus og Guds rige i synagogerne. De rejste gennem Amfipolis og Apollonia og nåede til Thessalonika, hvor jøderne havde en synagoge. Efter sædvane gik Paulus hen til dem, og tre sabbatter i træk førte han samtaler med dem ud fra Skrifterne. Han udlagde dem og forklarede, at Kristus måtte lide og stå op fra de døde, og sagde: »Denne Jesus, som jeg forkynder for jer, er Kristus.« Nogle af jøderne blev overbevist og sluttede sig til Paulus og Silas, og det gjorde også mange gudfrygtige grækere og ikke få fornemme kvinder. Apostlenes gerninger 17:1-4Men det jo klart nok at bogstavets lov – Moseloven – frelser ikke fra synd og død – den var kun "midlertidig" – til opdragelse af Guds udvalgte folk, som efterfølgende ved den nye pagt skulle tilbede Gud i ånd og sandhed – en pagt der modsat Moseloven - ifølge skrifterne - frelser fra synd og død - giver evigt liv til de som tror og handler derpå (lader sig lede af Guds ånd) Så: Troen kommer altså af det, der høres, og det, der høres, kommer i kraft af Kristi ord. Romerne 10:17Dette sker ved åndens virke. Så når brevene cirkulerede rundt mellem menighederne, breve der var skrevet af Jesu disciple, som mente at ha´Gud ånd, var det vel Guds ord brevene indeholdte, når de skrev om troen? Bibelcitater fra bibelselskabets onlinebibel ¨¨¨¨
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
#24741 - 17/02/2018 10:07
Re: Lidt strøtanker ...
[Re: Tikka]
|
veteran
|
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 4002
Sted: Nørresundby
|
|
Godmorgen Tikka Du er ikke glad for 2 Kor 3 og 1 Kor 2. Hvorfor mon? Jo fordi Guds Ord nu ikke kun og alene kommer til udtryk i hvad vi har i skrifterne, Guds Ord og Guds Tanker har vi alle også udenom at vi sidder med hovedet ned i kanon skrifter. Hvilket jeg for første gang fornemmer en anerkendelse af hos dig, da du flytter fokus væk fra skrifterne og over til kerygmaet og evangeliet. Hvor du godt er klar over at der i urkristendommens tid endnu ikke er så meget skrevet af hvad "sagen i en nøddeskal drejer sig om", ja Paulus siger det jo selv i 2 Kor 3, så det ikke er til at tage fejl af at dette ej heller er en mangel, tværtimod. Men til trods der kommer Paulus breve til over tid og andre skriverier (breve og evangelierne) hvor nogle senere kommer til at udgøre kanon skrifter til Nye Testamente så er Guds Ord aldrig udtømt og eksklusivt kun at finde i Bibelen (selv om de også her titter frem og gør sig gældende). Og med hensyn til TROEN = KRISTUS selv = de nye skabninger vi er i KRISTUS, det nye liv som nye mennesker i KRISTUS der er under indflydelse af livets ånds lov, og den ånd der gør levende, Helligånden. Retfærdiggørelse af TRO = gennem KRISTUS, hvor levende og vidunderligt et liv dette er lig med Vi må som alle store Paulus kendere, som Luther, Albert Schweitzer og Paul Tillich, Alain Badiou indrømme TROEN's dynamiske levende væsen, og at det beror på begivenheden Kristus ind i verden (som Paulus siger, da Troen kom = da KRISTUS kom). The worth "faith" cannot be applied to the Christ unless it is taken in its biblical meaning of a Spiritual reality in itself (det jeg betegner som Kristusvirkeligheden).
The faith of the Christ is the state of being grasped unambiguously by the Spiritual Presence.
Tro er ikke den menneskelige indbildning eller drøm, som nogle anser for at være tro. At nogle opfatter forholdene sådan, skyldes at når de hører evangeliet, så farer de løs og frembringer ved egen kraft en tanke i hjertet: ”jeg tror”. Dette holder de så for at være en ret tro; men det er menneskeligt tankespind, som er uden virkning på hjertets grund. Derfor virker den heller intet, og det følger ingen forbedring, ny skabelse deraf. Tro derimod er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud. Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker. Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting, at det er umuligt, at den ikke uafladeligt gør godt. Den spørger heller ikke, om der er gode gerninger at gøre, men inden man når at spørge, har den gjort dem og er altid virksom. Citat slut (hentet fra luthers fortale til Romerbrevet) Bemærk hos Paulus, retfærdiggørelse af TRO = gennem KRISTUS (1)*, hvor levende og vidunderligt et liv dette er lig med (noget vi læser om igen igen hos Paulus fordi han højpriser og lovsynger dette vor tros nådesliv i KRISTUS). Bemærk igen ham Luther der netop grundlagde reformationen på forholdet, hvordan han også bskriver TROslivet som en konkret virkelighed (lilla og fed skrift), og altså ikke noget vi har læst (sort og fed skrift) vi går rundt og har trosforestillinger omkring. (1)*: i sin rige barmhjertighed og på grund af den store kærlighed, han elskede os med, v5 gjorde Gud os, der var døde i vore overtrædelser, levende med Kristus – af nåde er I frelst – v6 og han oprejste os sammen med ham og satte os med ham i himlen, i Kristus Jesus, v7 for i de kommende tidsaldre at vise sin overstrømmende rige nåde og sin godhed mod os i Kristus Jesus. v8 For af den nåde er I frelst ved tro. Og det skyldes ikke jer selv, gaven er Guds. v9 Det skyldes ikke gerninger, for at ingen skal have noget at være stolt af. v10 For hans værk er vi, skabt i Kristus Jesus til gode gerninger, som Gud forud har lagt til rette for os at vandre i. Ef 2 Nu siger du jo selv det hele er hjernespind Tikka, hvorfor du har forkastet det kristne trosliv med dens SPIRITUALITET, dette fortæller mig at du ikke har erfaret begivenheden KRISTUS (det Guds NådesKRAFTværk vi er i KRISTUS), den ny væren og virkelighed Jesus bærer ind i verden i kraft af Gud. Hvorfor jeg også synes du tager de helt rigtige konsekvenser og frasiger dig den kristne tro, men det morsomme er at du stadig selv om du står udenfor det vigtigste af alt for kristne, nemlig vores kristne trosliv, i KRISTUS VÆREN med dens tilhørende SPIRITUALITET (hvor det tekniske term er HELLIGÅNDEN), at du stadig optræder på vores debat som en der vil bestemme og forklare andre hvad kristendom er, hvordan kristendommen retteligen skal forstås. Dette kan jeg ikke få til at stemme, at et menneske der påstår det hele er hjernespind (blot noget der foregår i hovedet) har så travlt med som "udenfor stående ateist" at forklare både ateister og kristne hvordan den kristne tro skal forstås (nemlig på bibelfundamentalistisk vis, der af alle betydelige teologer dømmes som et kætteri). Vil du for os andre forklare dig lidt nærmere omkring det forhold Tikka. Ihvertfald forvirrer du folk. Jeg bliver forvirret (og de grå hår du har givet Arne omkring forholdet kender vi alle) og nye debattører ville du føre bag lyset, ja hvis nye kom ind og læste dine sidste par indlæg her, de ville tro du var kristen troende, godt nok en bibelfundamentalistisk af slagsen (dem med lille tro som Paulus og Albert Schweitzer betegner det). Hvis så disse debattører slog sig ned på stedet her, så ville de over tid opdage at hende Tikka de i første omgang opfattede som så stærkt bibelfundamentalistisk kristen troende, hun er ateist der påstår det hele er hjernespind. Det var ikke sådan at du kunne forklare og redegøre lidt om dette misforhold? Du skriver jo masse af indlæg hvor ingen vil kunne tro du er ateist og betragter det du skriver om som ren hjernespind. Du skriver også enkelte fra tid til anden indlæg hvor du dog går til bekendelse og gør grin med kristendommen som det rene hjernespind. Hvad er grunden til at du optræder på denne besynderlige måde?? Mange kærlige hilsner HansKrist. PS: Du skriver Tikka: Troen som i min forståelse er en identitet. Troen i min forståelse er mere: Nyt liv, de nye skabninger, mennesker, vi er er i KRISTUS, i og med vores SØN-lighed, der også er vores Helligånd-lighed såvel som vores intense intime bøn's, kommunikation's og communion's relation Gud Fader. The worth "faith" cannot be applied to the Christ unless it is taken in its biblical meaning of a Spiritual reality in itself. Tillich.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
#24745 - 18/02/2018 04:14
Re: Lidt strøtanker ...
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 4002
Sted: Nørresundby
|
|
I take the Bible far too seriously to take it literally. Karl Barth En bogstavelig udlægning er tegn på at man ikke har forstået hvad der tales om og det der tales om har den største tænkelige betydning for os at forstå. Tænk om vi ikke opdager den Ny Væren (i Kristus Væren) og Virkelighed, de nye mennesker vi er i KRISTUS i kraft af Gud der for alvor brød igennem i forbindelse Jesu liv. Der er ikke noget at tro på (hvorfor dog også det) der er kun en konkret virkelighed at få forbindelse til. Tro (i religiøs sammenhæng) er blevet det mest misforståede begreb for det moderne menneske. Vi forstår slet ikke dets bibelske betydning. Gjorde vi det, da ville alle samtaler med ateisterne straks afsløres som pseudo samtaler eller meningsløse samtaler. Hvem er det der holder samtalerne kørende med ateisterne, jo det er dem der tror i bogstaveligste forstand og at tro er at tro bibelen i bogstaveligste forstand fra a til z. Hvad kommer der ud af det? Absurditeter og at man ikke får fat i den virkelighed der er på tale. The worth "faith" cannot be applied to the Christ unless it is taken in its biblical meaning of a Spiritual reality in itself.
The faith of the Christ is the state of being grasped unambiguously by the Spiritual Presence.
Tro er ikke den menneskelige indbildning eller drøm, som nogle anser for at være tro. At nogle opfatter forholdene sådan, skyldes at når de hører evangeliet, så farer de løs og frembringer ved egen kraft en tanke i hjertet: ”jeg tror”. Dette holder de så for at være en ret tro; men det er menneskeligt tankespind, som er uden virkning på hjertets grund. Derfor virker den heller intet, og det følger ingen forbedring, ny skabelse deraf. Tro derimod er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud. Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker. Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting, at det er umuligt, at den ikke uafladeligt gør godt. Den spørger heller ikke, om der er gode gerninger at gøre, men inden man når at spørge, har den gjort dem og er altid virksom. Citat slut (hentet fra luthers fortale til Romerbrevet) Hvorfor alle disse gentagelser??? Fordi vi godt nok debatterer her på trosfrihed men der er ingen der læser hvad dem de debatterer med skriver, derfor er der kun at gentage tingene. Dog uanset hvor mange gange man gentager hjælper det ikke, og ja så må man ud i at gentage i en uendelighed. Den Ny Væren og Virkelighed der er tale om har jeg også beskrevet igen igen igen gennem årene, men lige lidt hjælper det. Dog jeg siger som Paulus, jeg bliver aldrig træt af at sige det samme igen igen og om igen, så derfor værsgod endnu engang, følger her: "Some part of life — perhaps the most important part — must be left to the spontaneous action of individual impulse, for where all is system there will be mental and spiritual death." - Bertrand Russell".
What is of God in life is revealed in creative acts, in the creative life of the spirit, which penetrates even the life of nature. Spirit can upset and change the 'natural' order.
There is nothing of God in the dull and prosaic normality of the objective world order. It is only in a disruptive act which breaks through that commonplace normality that he is to be found.
God's world only breaks through into this world, the light of it shines through only in that which really exists, in living beings and in their existence.
Noumenal freedom, is able to break in upon the causal sequence of appearances,,, the one world can invade the other and act creatively within it. Man as a creatively active and free being, as at spiritual being, is not merely phenomenon.
Spirit can upset and change the "natural" order.
Newness presupposes time; it makes its appearance in time. Without time there is no change.... True creative newness is achieved in existential time, time which is not objecitified, that is to say it happens in the vertical and not the horizontal. But creative acts which are accomplished in the vertical are projected upon a plane and are accepted as accomplished in historical time. Thus it is that meta-history enters into history.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
#24746 - 18/02/2018 14:16
Stærk Kristus Spiritualitet
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 4002
Sted: Nørresundby
|
|
Fornuft og Ekstatisk Fornuft There is nothing of God in the dull and prosaic normality of the objective world order. It is only in a disruptive act which breaks through that commonplace normality that he is to be found. Omvendelsesbegivenheden KRISTUS (ja hver gang jeg vender om til KRISTUS) i mit liv, er det en brud begivenhed, der ikke blot sker for mig. Den er en indre katastrofe i mig, og indtræffer denne katastrofe ikke med mig, er åbenbaringen uden betydning, er modtagelsen af KRISTUS ikke overbevisende (Berdyaev/HansKrist). Paulus's breve kan kun læses og forstås ud fra Ekstatisk Fornuft, ud fra vores vertikale ekstatiske brud og åbenbarings erfaringer og spiritualitet med inde over vores liv. Har et menneske ikke kendskab hertil skal det finde noget andet end Paulus og kristendommens spiritualitet at beskæftige sig med, fordi uden disse åbenbaringer af Gud i Kristus vil et menneske komme til at sludre om kristendommen fra nu af og til evighed uden at få sagt noget af betydning. Så skal jeg være ærlig, så tror jeg der er mennesker der mangler religiøs og spirituel intelligens og sans til at de kan trænge dybt ind i det kristne trosliv. Er et menneske meget matematisk eller musikalsk begavet det vil nok vise sig og komme til udtryk når dette menneske møder matematik eller musikken. På samme måde er det desværre nok også med det religiøse og spirituelle. Jeg har lige fra første gang jeg åbnede Paulus breve efter mine store ekstatiske religiøse åbenbarings erfaringer været fuldt fortrolig med hvad Paulus mener med de nye skabninger vi er i KRISTUS, fordi jeg jo selv har haft meget stærke og uimodståelige lignende erfaringer. At læse Paulus var for mig for første gang endelig at blive forstået, her mødte jeg en mand der forstod mig og talte om de samme Helligåndens Ekstatiske Karismatiske forhold jeg selv havde erfaret så uimodståelig stærk i en længere periode. What is of God in life is revealed in creative acts, in the creative life of the spirit, which penetrates even the life of nature. Spirit can upset and change the 'natural' order. Berdyaev De der mangler spirituel intelligens kan de dog ikke forstå lidt derhenad, bare få en lille fornemmelse for hvad der er på tale gennem følgende ord af Bertrand Russell: "Some part of life — perhaps the most important part — must be left to the spontaneous action of individual impulse, for where all is system there will be mental and spiritual death." - Bertrand Russell". -0-0-0-0- Enfødte naturer har svært ved at forstå Paulus, for tvefødt'hed eller den tvefødte (genfødte) natur ville have det som en fisk i vandet hos Paulus, straks vil den tvefødte føle sig hjemme. Enfødte naturer vil forelske sig i evangelierne og ligefrem som jmp og Peter Rubæk + millioner andre, kunne finde på at påstå Paulus er djævlens advokat. Vores egen Arne Thomsen er i ekstrem grad en hel igennem enfødt natur, i fornuftens betragter og tilskuer rolle og ude af stand til at forstå og finde i sit eget liv ekstatisk fornuft. Ateister vil ej heller gerne anerkende Ekstatisk Fornuft fordi deres videnskabelige verdensbillede er udelukkende et produkt af alene fornuftens måde at arbejde på. Mange kærlige hilsner Hans og go søndag til alle jer religiøse og spirituelle analfabeter der er prisgivet fornuftens depressive tilbøjeligheder PS: Stærk Vertikal eller Noumenal Kreativ Ekstatisk Karismatisk Paulinsk Kristus Spiritualitet er der ikke en fare forbundet hermed HansKrist? Jo Tillich skriver: Plato says that where the action of the soul is too strong, it attrachts the body so powerfully that it throws it into a consuming state, and either divine mania or mental illness is the result. Ja Tillich selv behandler problemstillingen under den ekstatiske kreative spiritualitet der har en dæmonisk destruktiv side og en guddommelig opbyggelig side. Noget Jung også var meget opmærksom på, hvor han fx ville karakterisere vore dages Iben Tranholm og Marie Krarup og andre ligesindede som værende fanget i det dæmoniske destruktive (såvidt deres kristendoms opfattelse), fx set i deres forherligelse Putin, ja ligefrem for Ibens vedkommende en forgudelse af Putin og at finde i deres aggressivitet overfor EU og islam. I den sammenhæng er pave Frans befriende at høre på og helt uden de to nævnte kvinders dæmoniske destruktive træk.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
#24748 - 18/02/2018 16:30
Re: Lidt strøtanker ...
[Re: Hanskrist]
|
bor her
|
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2066
|
|
Hanskrist: Du er ikke glad for 2 Kor 3 og 1 Kor 2. Hvorfor mon?
Jo fordi Guds Ord nu ikke kun og alene kommer til udtryk i hvad vi har i skrifterne, Guds Ord og Guds Tanker har vi alle også udenom at vi sidder med hovedet ned i kanon skrifter.
Hvilket jeg for første gang fornemmer en anerkendelse af hos dig, da du flytter fokus væk fra skrifterne og over til kerygmaet og evangeliet. Hvor du godt er klar over at der i urkristendommens tid endnu ikke er så meget skrevet af hvad "sagen i en nøddeskal drejer sig om", SVAR: Det er klart, tanken skal opstå, før den kan nedskrives, og dette gælder jo også, det som kaldes Guds ord, men min forståelse er, at Paulus først forstod skrifterne - de hellige = GT = Guds ord - efter han havde fået Guds ånd, og som jeg forstår, han giver udtryk for i 2 kor. 3:14-17 Dog forhærdedes deres tanker, for indtil den dag i dag bliver det samme slør ved med at ligge over oplæsningen af den gamle pagt uden at tages bort, for det fjernes først i Kristus. v15 Ja, lige til i dag ligger der et slør over deres hjerte, når Moses læses op. v16 »Men hver gang én vender om til Herren, tages sløret bort« v17 – »Herren« er Ånden, og hvor Herrens ånd er, dér er der frihed. … men ellers står det jo i Romerne 10:17, som jeg citerede i mit indlæg. Troen kommer altså af det, der høres, og det, der høres, kommer i kraft af Kristi ord. Dette sker ved åndens virke hvis man "følger Jesus" og påvirkes af ånden til vækst. Selv om der er frihed i herrens ånd - 2 Kor. 17 - er man jo dog tjener, for som der står skrevet: Ingen kan tjene to herrer. Han vil enten hade den ene og elske den anden eller holde sig til den ene og ringeagte den anden. I kan ikke tjene både Gud og mammon. Matthæus 6:24**** Hvad: sagen i en nøddeskal drejer sig om"// Hanskrist*****"Sagens kerne" er - at Paulus forståelse af skrifterne og ordet først blev tydelig for ham, da han fik Guds ånd. Derved forstod han først de hellige skrifter = GT - Guds ord til jøderne fuldt ud, som han ellers var grundig oplært i. Men du, bliv ved det, du har lært og er blevet overbevist om! Du kender dem, du har lært det af, og fra barnsben kender du De hellige Skrifter, der kan give dig visdom til frelse ved troen på Kristus Jesus. Ethvert skrift er indblæst af Gud og nyttigt til undervisning, til bevis, til vejledning og til opdragelse i retfærdighed, så at det menneske, som hører Gud til, kan blive fuldvoksent, udrustet til al god gerning. 2 Thimotheus 3:14-17De første kristne var jøder – jøde kristne - og kom i synagogerne indtil de blev udstødt derfra. Det sagde hans forældre, fordi de var bange for jøderne; jøderne havde nemlig allerede besluttet, at den, der bekendte Jesus som Kristus, skulle udelukkes af synagoge Johannes 9:22-23Hvad Jesus ifølge skrifterne havde forudsagt. De skal udelukke jer af synagogerne, ja, der kommer en tid, da enhver, som slår jer ihjel, skal mene, at han derved tjener Gud. Og det skal de gøre, fordi de hverken har kendt Faderen eller mig. Johannes 16:2-3Så de dannede egne menigheder – som vi læser det i skrifterne. Hils Priska og Akvila, mine medarbejdere i Kristus Jesus. De har vovet halsen for at redde mit liv, og ikke alene jeg, men også alle hedningemenighederne takker dem. Hils også menigheden i deres hus. Romerne 16:3-5 Med de nye forståelser der kom gennem modtagelsen af Jesus ord og ånd, blev Jesu disciple – ifølge Apg. 11:26 - første gang kaldt kristne. og da han havde fundet ham, tog han ham med til Antiokia; og så var de sammen et helt år i menigheden og underviste en stor skare. Og det var i Antiokia, at man første gang kaldte disciplene kristne. Apostlenes gerninger 11:26Så som det fremgår af 2 Thimotheus 3:14-17, ser du at Paulus taler om de hellige skrifter – altså Guds ord … men han forstod først profetierne om den lovede Messias i disse skrifter - det vi kalder GT - efter at hà modtaget Guds ånd, da denne ånd fjerner "sløret" fra Guds oprindeligt udvalgte folks øjne hvis de kristnes og derved kan frelses fra synd og død, samt stå rene for Gud i et godkendt forhold i kraft af Jesu blod. Men hver gang én vender om til Herren, tages sløret bort. 2 Korinther 3:16Troen kommer altså af det, der høres, og det, der høres, kommer i kraft af Kristi ord. Romerne 10:17 Hvordan troen synligt kommer til udtryk hos den enkelte, kan jo erfares ved selvsyn, men oplevelsen af den er ikke mulig. Kun egen tro kan opleves. Bibelcitater er fra bibelselskabets online bibel¨¨¨¨
Redigeret af Tikka (18/02/2018 17:23)
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
annonce
|
|