Ups!
Du så glad i Sløk ville måske værdsætte hans Da Kierkegaard tav, der selvfølgelig havde hele den politisk-kulturelle situation til grund, og mere endnu, men så levende fortalt af den alvorligt humoristiske mand – der overhovedet ikke, som flere glade troende tror, stod tilbage for Løgstrup & Co, snarere tværtimod, hvad man jo ku’ forvisse sig om ved selv at stikke snuden i den fornøjelige Mig og Godot, erindringsforskydelsen der ikke alene er interessant, men et rigt mål af stor personlighed.
Sløk var jo en af de mange Kierkegaardforskere, der til forskel fra andre ikke blot havde sig selv i tankerne, hvorfor historien om Kirkegaards tanker og liv blev en mere nuanceret fortælling. En anden var Joh. Hohlenberg, min indføring i denne besynderlige livshistorie, før jeg lige midt i studietiden læste ham selv. Først langt senere læste jeg noget af Sløk, ærgerligt nok, men jeg forstår i hvert fald din glæde ved ham, en glæde der så muligvis ku’ levendegøre denne tavse mand, måske lidt som Joh. Møllehave formåede, naturligvis på sin egen excentriske facon, men som endnu et exempel på fremragende fortællere vi vil savne – tja, jeg ved ikke engang om savnet allerede er indtrådt, men han holder velsagtens bare et helt plejepersonale i ånde..;)
Bedste hilsner
Simon
Redigeret af Simon (05/10/2018 11:54)