1
registreret Arne Thomsen
680
gæster og
191
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#19338 - 03/06/2015 09:09
Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed
[Re: Simon]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Den stærkt troende Simon ("Alt ka’ forklares på en logisk og fornuftig måde -") kalder min udtalelse om, at naturvidenskaben ikke har udsigt til at komme om bag "Big Bang", og åbenbart heller ikke kan finde ud af universets størrelse for "meningsløse udsagn" - og det uanset, at dét er hvad denne videnskabs forskere selv siger.
Her er tydeligvis noget, som Simon ikke tør se i øjnene
Og Simon fortsætter med at kalde mig en kreationist ("den opfattelse, at verdens skabelse er foregået som beskrevet i Bibelen"), hvilket jo klart viser, at Simon ikke fatter en pind af, hvad jeg skriver
Endelig fortsætter Simon på samme vis med at påklistre mig, at jeg skulle tro på "en mening med livet" - og dét uanset at jeg jo siger, at noget sådant ligger udenfor vi menneskers rækkevidde, og at vi må nøjes med at glæde os over, at det værende eksisterer - hvilket også er alt rigeligt for mig
Arne
|
|
Svar
|
|
|
#19340 - 03/06/2015 15:13
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
"Teknisk insolvent" - hvad "det åndelige" angår (men det går åbenbart først nu op for Simon) - det er jo nu engang agnostikerens lod, og det er såmænd slet ikke så ringe endda, kan jeg hilse og sige
Arne
|
|
Svar
|
|
|
#19344 - 06/06/2015 12:27
|
veteran