1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online.
Key:Admin,
Global Mod,
Mod
Kladde
Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed
Simon ønsker åbenbart så inderligt, at jeg skal være tilsluttet sådan noget som "overtroiske tankegriller", "tiljuble naturen en åndelig romance" og "åndelige kvaliteter"
Er det mon en næsten panisk angst for at se i øjnene, at når det kommer til ontologi
Citat:
De grundlæggende måder, hvorpå noget kan være til.
så falder såvel naturvidenskab som filosofi - og efter min mening også religion hjælpeløst til jorden - og vi står med helt tomme hænder - men kan i stedet opleve det fuldkomment ufattelige: Verdens væren.
Egentlig var det vel dét, den græske kristendoms Kristus-ikon på den lille bjergtop "forsøgte at lære mig" - selvom jeg var længe om at opfatte det
Adskillige år senere "lærte jeg" af samme Ikon noget om den helt rene alt omfattende kærlighed.
Vi mennesker har vores bevidsthed og vores "sunde fornuft" med disses muligheder og begrænsninger, men vi har også både vores individuelt og vores kollektivt ubevidste i os (som nok ofte styrer os meget mere end vi aner).
Vi bliver nok aldrig universets herskere - men vi har alle i os - mener jeg - evnen til ro, harmoni og lykke.