1
registreret Arne Thomsen
189
gæster og
74
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#17860 - 01/07/2014 04:36
Re: Universets kærlighed
[Re: Arne Thomsen]
|
veteran
|
Registeret: 04/04/2008
|
|
Arne skr.: ”Egentlig var jeg lidt i tvivl om at starte denne tråd, for det, jeg har skrevet, forekom mig at være alt for selvfølgeligt”.
- Jeg mindes ikke før at ha’ set Arne begrænse sig til spørgsmål med egentlig debatværdi, hvorimod jeg har set et utal af spørgsmål med nøjagtig samme meningsindhold som det ses i dette indlæg. Men nu er han altså omsider kommet i tvivl om det egentlig er umagen værd at gentage samme sætninger i indlæg; jamen hurra og tillykke med den nye synsvinkel Arne, denne tvivl har sørme været længe om at blive til noget værende! ;)
Så er der måske ligefrem udsigt til virkelighedsanskuelser med erfaringsmateriale og debatværdi, synspunkter der vedkommer menneskers liv, deres tilværelse og eksistensgrundlag, ja måske ligefrem sameksistensen? Se, det ville jo være en artig udvikling at se på en debat, Arne. Du ka’ for øvrigt også ta’ den med ro, for astrofysik er jo nu engang ikke science fiction med kærlige gudebasser i hovedrollen, hvorfor det er højst usandsynligt at astrofysikere pludselig skulle støde på guder, derude i stjernetågerne. Der ville måske derfor være betydeligt mere mening i at du kom ned på jorden og ledte efter dem blandt mennesker omkring dig – bare et hint, idet din egen evne til eksistens alligevel ikke kan begrundes med noget uden eksistensevne. Men tillykke med tvivlen…;)
mvh Simon
Redigeret af Simon (01/07/2014 04:38)
|
|
Svar
|
|
|
#17863 - 01/07/2014 08:24
Re: Universets kærlighed
[Re: Arne Thomsen]
|
bor her
|
Registeret: 30/03/2008
Sted: Sverige/Danmark
|
|
Nu finder kosmologer og kernefysikere og filosoffer verden over jo spørgsmålet om "hvorfor verden eksisterer" meningsløst. Det gør du altså ikke, Arne, men kan du så ikke være så rar at forklare os andre, hvorfor du ikke finder spørgsmålet meningsløst.
Det må jo logisk indebære, at der findes et svar på spørgsmålet, som mennesker vil kunne forstå. Måske har du selv fundet svaret, eller kan i hvert fald fortælle os, hvor vi skal lede, udover altså i vores fantasi.
Men du rejser jo et interessant filosofisk problem med din seneste udtalelse. Er negationen til et meningsløst spørgsmål pr. definition meningsfyldt, eller er det også meningsløst og vice versa? Giv os et indblik i, hvordan din (sunde) logiske hjerne fungerer, Arne.
Mvh
Ole Bjørn :o)
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|