Gud er Kærlighed og det er en vildfarelse at tro vores Ego, vores Jeg, identitet, som Sind, kan falde ud af det evige guddommelige universelle princip kærlighed der styrer alt, nemlig Kristus, Guds Kærlighed som det højeste Åndelig princip for alt liv.
Mennesker kan være stedt i den vildfarne tro at Jeg/Sønnen og Faderen (Gud der er Kærlighed som altings JEG ER) er blevet adskilt hinanden, men det er netop denne vildfarelse Jesus som Guds Kærlighed Kristus i verden gør op med.
Jeg eller Ego: Guddommelig princip kærligheden; Ånd; Sjæl, ulegemligt, ufejlbarligt, udødeligt og evigt Sind.
Jeg Er: Gud; ulegemligt og evigt Sind; guddommeligt princip for kærlighed, sandhed og liv; det eneste Ego, som også vi afspejler gennem vores Jeg eller Ego som Sindet, som det "JEG ER" billede (Guds billede) som Guds ORD vi er skabte i og til, at høre til, tilhøre, som kilden til alt liv.
Den fuldkomne kærlighed driver al frygt ud, og her opdager vi at vores Jeg eller Ego som Sind, aldrig har været adskilt Gud; der alene som JEG ER er evigt liv, kærlighed og sandhed som retfærdighed.
Frygt og angst, som stress, får os til at tro vores JEG, eller Ego som Sind; Sønnen, kan være adskilt fra Gud Faderen, JEG DER ER.
VI DU og JEG som vores Sind, har ikke på noget tidspunkt været adskilt JEG DER ER og alene betyder evigt liv, guddommelig kærlighed.
Disse tanker kan man blive retsforfulgt for at have stjålet fra den tyske filosof Hegel, sådan kom en kvinde for retten i USA for ca 100 år siden.