Et eller andet sted undervejs er kæden hoppet af for dig, Simon. Jeg skrev jo klart og tydeligt, så det ikke kunne misforstås:
For mange år siden opstillede jeg et dictum på basis af min forskning: Ethvert fænomen kan studeres separat, men kun forstås i sammenhæng med det øvrige univers.
Du har begrænset dig til den første del, så derfor slutter min argumentation her. Jeg ser intet kvalificeret modspil i dine tanker om verden, så der er ingen grund til at fortsætte diskussionen. Jeg kan ikke som du og Hans tilbyde en færdigsyet forklaring på, hvordan verden er indrettet, end ikke på isolerede fænomener som teologi eller samfundsdannelse.
Du skriver nu, at en debat ikke er en "undervisningssituation", og det står ganske klart for enhver, at du ikke mener at kunne lære noget af en debat, for hvad alle andre mener (inklusive Dawkins og Mogens Herman) er åbenbart kun sludder i dine øjne.
Du bidrager heller ikke selv med noget af værdi for andre, bortset fra at citere nogle store digtere, som du kan lide, men i modsætning til RoseMaries citater er dine citater tilfældige og irrelevante, og der følger ingen argumentation med om hvordan du mener, at digtet skal forstås.
Tilsyneladende er en debat for dig blot en lejlighed til at fortælle verden, at enhver, der giver udtryk for en anden opfattelse end dig, er en idiot, der kun kommer med sludder. Jeg har en helt anden opfattelse end dig, Simon, så derfor anser jeg en debat med dig som både ufrugtbar og komplet nyttesløs. Selv Hanskrist forsøger i det mindste at argumentere for rigtigheden i sine påstande ved at henvise til hans fortrukne teologers udtalelser.
Er det efterhånden sivet ind, Simon, eller skal jeg klippe det yderligere ud i pap? Du har i mine øjne intet positivt at komme med. Ole Bjørn :o)