Kære Ole.
Ekims gudefamilie = Gud og så alle os, som i virkeligheden er een.
De grimme handlinger, vi mennesker gør, er for mig at se = menneskehandlinger, som Gud intet forhold har til, idet Han ser os udleve vort menneskeliv på jorden som valgt af vort Ego, og egentlig blot en drøm eller en illusion, og hvis vi oplevede Guds indblanding, ville Han jo ikke være ren og skær Kærlighed. ...
Så for mig, kan vi egentlig kun nå til at tænke tanken, at alt ikke er perfekt, og at vi gerne stillede vor lille villighed til rådighed for at blive korrigeret og så ellers håbe på blot at kunne udskifte en dårlig drøm med en mindre dårlig en af slagsen, i hvert fald så længe vi er henvist til at leve et menneskeliv på planeten.
Dette er egentlig det samme, som Ekim siger allerførst i kurset: INTET VIRKELIGT KAN TRUES - INTET UVIRKELIGT EKSISTERER - HERI LIGGER GUDS FRED.
Til din bemærkning omkring religiøs indoktrinering tænker jeg, at den jo kommer ude fra, mens troen baner sig vej indefra og er et helt personligt anliggende. ...
Din bemærkning omkring mit held m.h.t. at være født her, er jeg helt og fuldt bevidst om og taknemmelig for.
Kære Arne,
Du spørger, hvordan den virkelige verden mon ser ud?
Jeg spørger, om det mon kan betegnes som virkelighedsflugt at søge bort fra adskillelse mellem mennesker, diskussioner, ufred og disharmoni og ind i et sted, hvor de modsatte kvaliteter eksisterer?
Når Gud ér ren Kærlighed ønsker Han så ikke for sine skabninger, at de skal leve i Énhed, harmoni og Fred?
Kunne det være den sidst nævnte virkelighed, som er den sande?
Glædelig smuk og varm pinse ønskes alle ...
Zenia