Kære Ole,
Jeg er da lidt glad for, at du også mener, Jesus har eksisteret. ...
Hvorfor han ikke har efterladt sig en slags manual for os at leve efter, kan jeg jo ikke vide, men måske tænkte han dengang, at hans eksempel var nok?
Som tidligere nævnt, tror jeg, at forståelsen af Jesu´ korsfæstelse var, at Ånden lever ... mens kroppen består. ...
At vi mennesker så i alle årene derefter virkelig gik hele vejen i Ego - Cirkus´ et - godt hjulpet på vej af magtbegærlige religions- og kirkefolk ... har måske givet stødet til, at ... for at komme til kronologien:
Jesus i 60. erne kontaktede professorerne i medicinsk psykologi ved Columbia Universitets fakultet for lægevidenskab og kirurgi i New York City ... for at diktere Et Kursus i Mirakler, som i parantes bemærket i disse år breder sig næsten som en steppebrand.
Kurset er kun én vej blandt mange, og min erfaring har været, at det på den mest forunderlige måde selv finder frem til sine studerende. ...
Gary Renard, en amerikansk forfatter, der har skrevet bøgerne "Gud Er" og "Din udødelige virkelighed" ud fra kursets principper og forståelser, kommer snart til København og Skanderborg for at holde workshops over Kurset. ...Jeg tror, at rigtig mange har startet med Garys bøger ... og så derfra er man gået videre til "Et Kursus i Mirakler". ...
Jeg selv så for rigtig mange år siden den smukke, blå bog på ca. 1600 sider, og jeg "vidste" dybt inde i mig selv, at den var MIN. ...
Et Kursus i Mirakler er en bog beregnet på selvstudium, og den er på samme tid både enkel og svær, fordi den gør op med så mange ting, som man hidtil har taget for Sandhed. ...
Derfor: Jeg er så glad for, at jeg har taget fejl før, for EKIM sætter så mange ting på plads for mig i mit liv. ...
Glædelig pinse ønskes alle - hele vejen rundt.
Zenia.
Et sted fra Kurset, som altid har sagt mig rigtig meget, vil jeg gerne slutte med at citere fra:
"Denne verden, som du synes at leve i, er ikke dit hjem. Og et eller andet sted i dit sind ved du, at det er sandt. Et minde om dit hjem bliver ved med at forfølge dig, som om der var et sted, der kaldte på dig for at få dig til at vende tilbage, selv om du ikke genkender stemmen ... eller forstår, hvad det er, stemmen minder dig om.
Men alligevel føler du dig som en fremmed her, fra et eller andet fuldstændig ukendt sted. Ikke noget så tydeligt, at du med sikkerhed kan sige, at du er landflygtig her. Blot en vedvarende følelse, somme tider ikke mere end en svag anelse, til andre tider næsten glemt eller aktivt afvist, som med sikkerhed dukker op i sindet igen. ...
Slut på citat. ...(Og i tindrende livsglæde. ...)