1
registreret Arne Thomsen
680
gæster og
191
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#10197 - 08/10/2010 01:17
Re: PALÆONTOLOGISK-HISTORISK UDREDNING.
[Re: Arne Thomsen]
|
godt igang
|
Registeret: 30/03/2008
Sted: Solskinsøen
|
|
Kære Arne Jeg synes det er godt hvis der kommer lidt proportioner ind i denne debat. Hvis folk postulerer jeg har roterende fis i kasketten, kan jeg måske godt blive fornærmet og føle mig krænket, især hvis det er postuleret uden grund. Men der altså ikke tale om æreskrænkelse i juridisk forstand. Der er måske højst tale om injurier. Læs evt mere her Hvis jeg derimod uden grund bliver sammenlignet med sygdomme og i øvrigt overdynget med sprogets værste udtryk, kan en krænkelse komme på tale. Det sås bla. i den danske debat under muhammedkrisen. Hvis jeg bliver truet med tæsk, eller at blive slået ihjel, ja så er vi på kant med loven, da den slags er ulovligt! Jeg håber jeg hermed har udtrykt mig lidt klarere.
|
|
|
|
#10202 - 09/10/2010 15:31
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Ole Bjørn brugte 03/10/2010 15:36, om et indlæg fra mig, betegnelsen: "en lodret løgn".
Jeg kom i tanker om, at jeg egentlig ikke præcist ved, hvad ordet: løgn står for.
Det forklarer Wikipedia, og jeg citerer:
En løgn er et usandt udsagn, som fremsættes som om det var sandt, med den hensigt at få modtageren til at tro på udsagnet, til trods for at afsenderen ved (eller er overbevist om), at udsagnet er usandt. Jeg var faktisk ikke klar over, at løgn handler om noget bevidst usandt - men så blev jeg da dét klogere
M.v.h. Arne.
Redigeret af Arne Thomsen (09/10/2010 15:31)
|
|
|
|
|
#10203 - 09/10/2010 23:31
|
|
"Jeg var faktisk ikke klar over, at løgn handler om noget bevidst usandt"
- Er du sikker på, at du ikke var klar over det? Forestil dig at du spørger et barn - lad os kalde barnet Ole - ved stoppestedet, hvornår bussen går, og Ole svarer noget forkert, fordi har set forkert på skiltet. Ville du så, efter at at have tjekket afgangen, sige til barnet: Du løj faktisk for mig!
- Nej vel?! Hvis nogen siger noget usandt, men taler i den bedste hensigt, ville vi sjældent kalde ham for en løgner, men pointere at han tager fejl. Så snart vi kalder nogen for en løgner, anklager vi faktisk også den anden for at være uærlig...
|
|
|
|
|
annonce
|
|