0
registrerede
12
gæster og
188
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Mennesket og verden
|
Hej Gerth. I dit forrige indlæg skrev du:
Livets fornuftige formål handler om kærlighed, hvilket med Helligånden idag er den eneste drivkraft i mig. Min kommentar: Du er nået frem til, at det handler om kærlighed. Det er jeg enig i - og hvordan vi hver især er nået frem dér til, det er vel ikke det vigtigste 
I dit seneste indlæg skrev du:
Du nævner Riget, men som ikke selv tror på det, fordi den er som jeg det evige liv. Mit svar: Hvis jeg forstår dig ret, mener du, at jeg ikke tror på "Riget". Du har da ret i, at jeg ikke bruger det ord, men i stedet "det guddommelige". Dét tror jeg ikke gør den helt store forskel, og det er ud fra dét, jeg tilslutter mig: THOMAS EVANGELIET LOGION 113: Hans disciple sagde til ham: ”Hvornår vil riget komme?” ”Det vil ikke komme efter forventning. De skal ikke sige: ”Se her!” eller: ”Se der!” Men faderens rige er spredt over Jorden, og mennesker ser det ikke.” og LUKASEVANGELIET KAPITEL 17, VERS 20 OG 21: V20 Da farisæerne spurgte Jesus, hvornår Guds rige kommer, svarede han: ”Guds rige kommer ikke, så man kan iagttage det; V21 man vil heller ikke kunne sige: Se, her er det! Eller: Se dér! For Guds rige er midt iblandt jer.” Det vigtigste - tror jeg - er nok ikke så meget de enkelte ord, men mere dét, om det når ens hjerte 
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed
|
|
|
|