0
registrerede
13
gæster og
1464
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Mennesket og verden
|
Vi oplever vel alle tilværelsen på hver sin måde - selvom det er den samme.
Tilværelsen … vel det vi kalder virkeligheden – den vi alle ”bevæger” os rundt i.
Den ydre virkelighed - betingelserne/forholdene - er jo ikke ens for menneskene globalt, men ellers er det er jo klart
Vi kan blive enige om at græsset er grønt fordi vi har lært det er grønt og lært det hedder græs, men oplevelsen af dette grønne græs er vor egen – og så kan man jo tilføje det vi kalder virkeligheden noget ekstra mere eller mindre bevidst ved at ens humør, erindringer, drømme håb ect farver virkeligheden og i nogle tilfælde tilmed forklarer "virkeligheden" - eller bliver virkeligheden
Altså den indre virkelighed kan man se i den ydre virkelighed - forklarer den - dog uden man mister den fælles virkelighed
Det jeg kalder 2 spil kort, fordi ens samspil med andre mennesker afgøres af, de forstår det man siger, men også vigtigt at fjerne negative billeder, som jo er gamle billeder hvis man ønsker den gode kontakt ... Paulus taler også om at indstille sig på de mennesker han vil nå i forhold til forkyndelsen
I forhold til erindring – forbinder jeg mennesker jeg har kendt med bestemte blomster, og regnbuen med en hilsen fra gud
Har ikke så meget tid. Kunne være skrevet bedre, men håber det giver mening.
¨¨¨¨
|
|
|
|