0
registrerede
13
gæster og
1464
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Mennesket og verden
|
Arne:
Hvor meget eller hvor lidt, jeg læser, af Paulus' skrifter, det er nu engang min sag og ikke din.
En mand der benægter at udtrykket at være i Kristus findes hos Paulus er selvfølgelig ikke fortrolig med Paulus brevene.
En mand der siger at vi finder dogmatisk rettroenhed og trostvang hos Paulus er overhovedet ikke fortrolig med corpus Paulus.
Arne:
Men nu nævner du jo selv noget af det ved Paulus, som du har gentaget og gentaget, men ikke forklaret, uanset hvor meget, jeg har spurgt: "I KRISTUS Væren".
Det har jeg forklaret detaljeret for dig hundredvis af gange. Jeg har penslet det ud for dig, i flere forskellige tværvidenskabelige udgaver, ud fra neurovidenskab, ud fra Jung, og fra et religionsfilosofisk synsvinkel, Tillich og Berdyaev --- blot læser du ikke mine svar, og derfor har jeg opgivet, men hvis du en dag skulle læse gamle indlæg, så findes mine forklaringer hvor du får tingene ind med teskeer,
men jeg tror problemet er at du ingen spirituel intelligens og forståelse tingene har,,, du virker så blank, og du skriver jo også at du er blank,,,
og du taler som et barn om tingene,,,
og du har fået negativ teologi forkert i halsen, og derfor kvajer du dig, fordi du ikke har forstået pointen med negativ teologi
|
|
|
|