1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN
|
Du protesterer mod, at jeg gør din Gud til et dogme, men du forklarer ikke selv noget sammenhængende om, hvad Gud er for dig - fyrer blot påstande af.
Ha ha LOL
Så stopper festen mand, jeg har gjort det stik stik modsatte alle dage
Klart og skræmmende tydeligt sat ord på det mange mennesker (dig blandt andet Arne) ikke tror man kan sætte ord på
Men når du ikke kan relatere til vores entusiasme (i Gud væren) og engagement:
vores ekstatiske dopaminske (motivationelle) stærke forhjerne begejstringsstruktur
Ikke engang glæde og spontanitet kunne du relatere til, eller vores spontane frie og kreative suveræne livsytringer kunne du relatere til,,
Jeg har gjort det uhyggelig tydeligt som ovenfor hundredvis af gange og alligevel har du sagt i over 15 år at det ikke sagde dig noget
Så er det jo fordi du nægter
Men jeg gider ikke den snak mere Arne
Og jeg kender dig, du er som et fodboldhold der kun spiller på hjemmebanen og med en hjemmebanedommer til at fløjte kampen
Og hvis du kan samle en menighed omkring at du nægter også at spille på udebane, jeg synes sgu det er godt gjort at du kan få mennesker til at finde det tilfredsstillende i længden
-0-0-0-0-
Det var at gøre Gud til et dogme
"Min Gud" gir ikke den store mening for mig, men Gud i mit liv gir mening
og Gud i menneskers liv, begivenheden Kristus siger mig noget men det har intet, INTET overhovedet at gøre med dogmer og/eller at tro noget dogmatisk
Gud Ånden kan kun være der hvor der hersker FRIHED siger Paulus ellers er det ikke spiritualitet, men mentalitet
Spiritualitet er ikke mentalitet eller noget psykisk, men det styrker vores mentalitet, og det beriger vores psykiske liv. Spirituelle erfaringer skaber og beriger vores liv i alle andre dimensioner
også den fysiske legemlige, derfor vi kan blive raske og til stadighed holdes raske og i fin go form
|
|
|
|