1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN
|
- Min oplevelse er, at tro ændre ens verden, mens den gamle verden ændre sig fra ondt til værre. Det er jo 2 vidt forskellig universer man skal agere i med hver deres regler/værdier. Må du da vide, dig som taler om at blive født på ny …
okay nu forstod jeg hvad du mente,,,
men jeg er lodret uenig med dig i at det er 2 vidt forskellige universer man skal agere i med hver deres regler/værdier,,
kristendommen er ikke en sekt, sekterisk, tværtimod må man sige,, ja kristendommen har altid forbundet sig med mennesker, hedningerne fx, og kvinderne fx (uden sammenlingning at kvinder nødvendigvis er hedninger) der nu blev ligestillet mændene i de urkristne paulinske menigheder,
kristendommen har aldrig afskærmet sig fra andre mennesker, tværtimod må vi sige. Kristendom er i den grad fra fødslen prosocial engagement.
I Kristus får vi person og ansigt, brain face heart prosocial engagement, og vi ser en hel verden i andre menneskers ansigter, en verden vi må respektere som kristne, vores næstes ansigt, dets nød og historie, dets liv og sjæl, dets glæde og begejstring,
i Kristus har vi vores personhed, ansigt og person, vores billedlighed, alle mennesker er unikke og enestående i kristendommen takket være deres personhed,,, personlighed, ansigtsudtryk og karisma
|
|
|
|