1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN
|
Hej Gerth.
Det var nu ikke "en ny frelser", jeg tænkte på, men blot "opdaterede leveregler", der bl.a. understøtter den enkeltes trosfrihed, hindrer krige og bevarer kloden.
I stedet for kritisk at bruge udtrykket: storhedsvanvid (som du jo har ret i egentlig er en psykiatrisk diagnose) kan du da have ret i, at det var bedre at udtrykke, hvad - for mig - er den rette holdning: ydmyghed.
Der har i tidens løb været mange, der har haft oplevelser, der får dem til at mene, at de kender Gud - og som har haft travlt med at overtale andre til at tro på dette kendskab.
Min overbevisning er, at hvad vi med det menneskelige ord kalder Gud, det er så uendeligt meget større end, hvad vi mennesker kan rumme. Det er jo derfor, jeg nøjes med det nok lidt kluntede: Hvad der er bag - og i - verdens væren.
Og når du skriver:
Jeg håber på, at jeg kan bruge Helligånden som en guddommelig gave med et lys for også flere andre borgere i samfundet end bare mig. så er det mit håb, at du evner at bruge denne gave med - hvad der set med mine øjne er det rette - ydmyghed.
Den måde, du her formulerer dig, tyder da også, at du netop har den holdning
M.v.h. Arne
|
|
|
|