0
registrerede
20
gæster og
1436
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN
|
Igen, det var ikke det indlæg jeg svarede dig på. Du kan selv se hvilket indlæg jeg svarer dig på, hvis du trykker på det indlæg jeg svarer på (iøvrigt kan vi altid se hvilket indlæg der bliver svaret på (hvilket selv sagt ikke behøver være seneste indlæg).
Og jo Arne du har kaldt mig alt muligt og sammenlignet mig med inkvisitionen utallige gange og dette er fuldstændig ude i hampen mand, da jeg altid har stillet mig på Albert Schweitzer, Nicolai Berdyaev og Paul Tillich's side og deres forståelse Paulus. Og igen, en mand du siger du ikke overhovedet forstår ham skulle du måske ikke have så travlt med at anmelde og det samme gælder Gerth (der groft fejlciterer mig og stopper med at citere der hvor mine pointer kommer).
Gerth der er kravlet op i sin HELLIGÅNDS SOLIPCISME NARCISSISME PIEDESTAL og nøjagtig som jmp/Michael i sin tid nægter enhver dialog med hvad de faglige videnskaber siger om det han prædiker, udtaler sig om. Nu siger jeg det igen til Gerth, du er færdig før du får begyndt, du skal for at overleve have en fagvidenskabelig kritisk dialog med ind over hvad du konstant skråsikkert prædiker
Gad du Gerth undersøge hvad fx ateisterne skrev om Paulus, der adskiller sig fra hvad du konstant hævder. Næh så hellere forsætte fordumsfyldt fordomsfyldt bevidstløs at prædike dine uvidenskabelige lægmands betragtninger over Paulus (iøvrigt gjorde jmp/michael nøjagtig det samme år efter år)
Mine tanker, vores tanker, jeres tanker, er kun interessante hvis de er i samtale med moderne videnskabelig tænkning og det er der desværre ikke spor af hos dig Gerth. .
Det vi skriver skal jo give mening for vi de moderne videnskabelige dannede og skolede personer. Vi skal jo ikke digte konstant en ny vores egen historie af tingene der overhovedet ikke har været i sparring med de fagvidenskabelige discipliner.
Det vi skriver skal jo vække den ædruelige videnskabelige tænkende menneskes interesse.
Tro og viden nærmer sig faktisk hinanden idag. Så vi er ikke på herrens mark som vi ej heller behøver at sovse alting ind i religiøs overtroiskhed som om tro bare er at tro fx hvad der står i Bibelen, eller hvad en sekterisk kirkeretning er nået frem til, og aldrig kan tåle en videnskabelig kritisk undersøgelse. Tro, eller troslivet, fx den kristne spiritualitet har en menneskelig biologisk (og ja kulturel og sociologisk) oprindelse, det er ikke et produkt eller epifænomen til hjernens evner for fri fantasi eller dette at tro noget usandsynligt, men uden hjernen kunne vi ikke tale om og/eller forstå den, opleve og erfare den spirituelle religiøse biologiske dimension ved vores eksistens.
|
|
|
|