1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: VÆREN - IKKE-REN
|
Hej Gerth.
Jeg hæfter mig ved, at du skriver:
Jeg er en af de, som tror mere på, at der er håb for menneskeheden hos verdens skæbne end muligvis flertallet idag og dette siger jeg som et lys i den. og jeg bliver igen overrasket over så lille forskel, der - i det udadvendte - er imellem os - trods dét at vi har vidt forskellig baggrund.
Jeg glæder mig også over, at du skriver:
Ifølge kristen tro er agape Guds frelsende kærlighed til mennesket; agape mellem mennesker (næstekærlighed ) stræber efter at være som Guds kærlighed til mennesket. for det er jo netop dét, jeg ser visualiseret her (klik på et af billederne).
Man kan jo ikke elske "på kommando" - heller ikke den helt rene og dybe kærlighed - men man kan inspireres - som jeg blev af Ikonen - der selv lagde dogmerne til side - men som nok for mange ikke siger noget 
Jeg tror, der er et stort behov for inspiration her - noget der viser vej frem til ren og dyb kærlighed - til kloden - til alt levende - til medmennesker - og til en selv.
Skal det være ritualer, eller symboler, eller ord, eller noget andet? Jeg kender ikke svaret, men jeg tror, at det rette svar kunne ændre verden 
M.v.h. Arne
|
|
|
|