1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN
|
Hej Gerth. Jeg forstår da godt, at når du har haft dine åbenbaringer, hvorved du er overbevist om, at du kender sandheden - og tillige din egen rolle - så tager du stilling til, hvad du møder ud fra dét.
Du har så fundet ud af - om mig:
Arne den åndeligt oplyste ? Jeg tror ikke på, at du ved hvad, dette er uden Guds Helligånd, der netop betyder dette. Pas på med den slags selvhøjtidelighed og egoistiske selvbedrag. #27070 - 17/03/2019 22:53 som svar på, at jeg skrev:
Jeg kender ikke svaret. Jeg er ikke mystiker - har ikke oplevet Unio Mystika - så jeg nøjes med - i ydmyg taknemmelighed - at opleve den uselviske kærlighed  Det var så dét der fik mig til at tænke på den spanske inkvisitions forhold til "vantro" mennesker. For du viser jo tydeligt din fordømmelse af mennesker, der ikke følger dit syn på "Gud og verden". Og det fik mig tillige til at se kritisk på mine oplevelser af "uselvisk kærlighed".
Jeg er interesseret i, hvad du har oplevet - og især i, hvad det fører dig til i dit forhold til andre mennesker. Hvad det sidste angår, er det dog min fornemmelse, at du endnu ikke rigtigt er afklaret. For du skriver jo:
Elsk ikke verden og heller ikke det, som er i verden. Det får mig til at tænke på, om du mener, din Gud har skabt et misfoster: Verden - eller om du mener, at din Gud ikke er almægtig.
M.v.h. Arne
|
|
|
|