1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN
|
Man kan jo opleve det samme igen og igen, men man kan også opleve det samme på en helt ny måde - i et ikke tidligere set perspektiv. Det var dét, der skete for mig med solen - som iøvrigt mange religioner i tidens løb har givet guddommelig status 
At oplevelse af væren kan føde uselvisk kærlighed er jo skønt, syn's jeg, men det er også værd at hæfte sig ved, vil jeg mene, når Gerth i #27034 - 13/03/2019 09:25 skriver:
- jeg føler en meget øget ydmyghed om den store verden og livet. Astrofysikere er vist ofte - og med rette - stolte af den viden, de har opnået, men også de føler nok ydmyghed ved tanken om universets enorme og uafklarede størrelse i forhold til eksistensen af en enkelt dyreart på en planet i et solsystem, der nærmest drukner i mængden - og så har vi endda ikke medtaget de astrofysiske idéer om, at der muligvis er mange flere universer.
Hvis sådanne tanker, idéer, oplevelser var almindelige i os mennesker på denne klode - uselvisk kærlighed i ydmyg taknemmelighed - hvordan ville mon da det hele være - her på planeten: Jorden? 
M.v.h. Arne
|
|
|
|