1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Uvished
|
Hr. lægprædikant..
”Det er jo ganske væsentligt, vil jeg mene, at hvad jeg opfatter som selvsikre og aggressive ateister kasserer al religiøsitet (hvad jeg godt kan følger jer i) men selv er totalt på bar bund - ikke har nogen som helst forklaring - om verdens begyndelse/tilblivelse/skabelse..”
- Ingen ateist vil anse en JV’ers skabelsesberetning for kosmologi, snarere for en morsom fantasi, et poetisk lune ment at skabe den åbenbart nødvendige afstand til erkendelsen af livets forgængelighed. Så intet uvist under solen dér heller…
At din lille fabel ingen interesse ka’ vække i videnskabelige kredse, endsige opkvalificere sig til en respekt hos ateister er jo heller ikke nyt, og burde slet ikke slå benene væk under dig. Dog vil der også være supervision at hente hos ateister, der jo ikke sveder over dine elegier – vi er jo, som du ved, et elskværdigt udsnit af befolkningen, ja din interesse for os er jo ikke just aftagende…;)
I den forbindelse viste Apiqoros netop interesse for indholdet i din fabel, hvorfor det mindste en elskværdig lægprædikant ku’ gøre, da var at læse højt, nu lejligheden bød sig. Men tak for et tit i endnu en snurrig tråd med nøjagtig samme textindhold…;)
mvh Simon
|
|
|
|