1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed
|
Simon skriver:
- hvorefter fysikken gerne får en tur i din overnaturlige tænketank - "overnaturligt" - jeg taler jo kun om vores mangel på viden. Hvorfor skulle dét, vi ikke ved, ikke være "naturligt"? 
Der er da ikke noget at argumentere for, jeg fremhæver jo blot vores enorme uvidenhed 
Uvidenhed gir ikke belæg for overnaturlig tro - Næh selvfølgelig - men jeg har jo heller ikke nogen "overnaturlig tro" Camus citatet:
”Der findes én eneste skæbne, døden, og udover den er der ikke længere nogen skæbne. I det tidsrum, der går fra fødsel til død, er intet fastlagt: man kan ændre alt, endda stoppe og oven i købet bevare freden, hvis man vil det tilstrækkeligt, meget og længe” Jeg har megen respekt for Camus' tanker og idéer, men dét han her påstår, det er jo rent gætteværk - ikke noget han ved - og derfor - set med mine øjne - ikke pålideligt.
Simons egne fantasier - ikke mine
- tænk bare hvis nogen læsende eller debatterende ku’ bruge dine trosbekendelser til noget? Men jeg har jo netop ikke noget, der kan kaldes "trosbekendelser"
Underligt at Simon ikke fatter det fantastiske, det ufattelige, det vidunderlige i at være 
Arne
|
|
|
|