1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed
|
Du har jo altid bare siddet og kastet meninger på skærmen Arne - Nu er der jo en ret høj grad af ytringsfrihed i dette land - og jeg finder det stadig bedre at have meninger end - som Simon - blot at "hakke løs" på andres
- aldrig fik forklaringen om hvad det så var ved livet, du elskede - Det kan man da vist godt kalde "nærsynethed", når Simon åbenbart stadig ikke har forstået, at det er eksistens i forhold til ikke-eksistens, det handler om - for mig
Idet mindste er vi kommet så vidt, at du idet mindste ikke længere agiterer for ateismen som en tro - Tro eller ikke tro - viden er det i hvert fald ikke!
- argumentere for troen som attraktivt alternativ til viden - Vores viden er jo mikroskopisk i forhold til alt dét, vi ikke ved, og tro befinder sig - i hvert fald for mig - kun dér, hvor der ingen viden er. Tro og viden er således ikke alternativer!
Dertil kommer at jeg ikke finder de forskellige slags tro pålidelige - ej heller påstande om - eller tro på, at der ikke eksisterer noget, som af nogle benævnes "guddommeligt" - og for mange af dem nok fordi de savner et bedre ord
Arne
|
|
|
|