1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed
|
Hej Simon.
Til dit spørgsmål:
Ska’ det forstås sådan, at du mener der rent faktisk er et formål med dit liv Arne, en mening alias en forskrift for dit liv? er mit svar: Nej  Men det, jeg oplever, er desto mere meningsfuldt, jo mere jeg evner at forestille mig det modsatte af verdens væren: Verdens ikke-væren.
Og til dit andet spørgsmål:
Har verdensbilledet du har tilsluttet dig et navn, et kendetegn, nu du sir at så mange mennesker har brug for det, og altså derfor deles om det? er mit svar også: Nej
Det er jo blot sådan, at jeg intenst oplever verdens væren, og det føder taknemmelighed og kærlighed i mig. Jeg ved ikke om der er andre, der oplever deres tilværelse på den måde.
Det, jeg derimod hævder, er, at nok flertallet af klodens mennesker åbenbart føler et behov for et eller andet verdensbillede - og her bydes der jo ikke på så meget andet end de traditionelle religiøse verdensbilleder, som vel alle indeholder en tro på - en tilslutning til - nogle sæt af dogmer. Det er jo ikke til at komme udenom, at dette, globalt set, har overvældende tilslutning.
M.v.h. Arne
|
|
|
|