1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Tro
|
Fordi Gud i Jesus Kristus ÅBENBARER sig som et Levende, Åndeligt og Livsfyldt JEG står den kristne TRO på Gud som en personlig Gud i et modsætningsforhold til alle opfattelser (Gudsbegreber) af panteistisk art, hvor tænkes som upersonlig kraft, princip, gennemstrømmende ånd, værensgrund, dyb og lignende af dennesidig eller hinsidig karakter.
Det levende, åndelige og livsfyldte JEG, som møder os i det historiske menneske Jesus fra Nazaret, er identisk med Gud som levende, evigt, åndeligt og livsfyldt JEG.
Det betyder at den som ser ham, ser Faderen, han og Faderen er et (Joh 14,9; 10,30) derfor er mødet med Jesus Kristus mødet med den levende Gud.
Aksel Valen-Sendstad.
Yderligere kan jeg tilføje nu i et andet perspektiv, at i Kristus har vi vores SØN'FADER JEG'DU SPIRITUALITET eller samtalende kommunikerende BØNS virkelighed med Gud gennem Ånden, Helligånden. Læs fx Rom 8 og bliv fortrolig med dette forhold.
Dette indlæg for at vi ikke skal miste forståelsen for hvilken Åbenbaring af Gud og os med Gud, det er der finder sted i kristendommen, i Jesus Kristus.
Noget Arne afviser med en ihærdighed jeg aldrig har mødt nogensinde, dette er så hvad det er - men kæden hopper af når samme Arne flager med et Jesus Kristus Ikon og hævder den ortodokse kristendom står ham nær.
Det er simpelthen bedrag og manipulation og misbrug af Jesus Kristus i en uhyggelig grad.
|
|
|
|