0
registrerede
12
gæster og
117
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Tro
|
Så fattige i ånden er at være uden menneskelig filosofisk græsk visdom der sætter sig med menneskelig filosofisk spekulation og klogskab op imod Gud og mener at mennesket selv kan udtænke det med Gud uden ved hjælp af Guds Ånd, som de kristne kræver, fordrer.
Så fattige i ånden er at være uden menneskelig filosofisk græsk visdom der sætter sig med menneskelig filosofisk spekulation og klogskab op imod Gud
Hvor har du den ide fra, at Jesus mente dette, da han talte til disciplene - de fattige fiskere som af Jesus var kaldede.
De havde vel blot deres egen ånd, men også et håb om noget bedre, så de satte deres lid til Jesus, som det lille barn han et andet sted i skriften påpeger som den største i himmeriget -
... men det må jo være klart, disciplene ikke havde Guds Ånd. Dette var der kun én, som på det tidspunkt havde. Nemlig Jesus som udsendt af Gud.
På den tid kom disciplene hen til Jesus og spurgte: »Hvem er den største i Himmeriget?« Han kaldte et lille barn hen til sig, stillede det midt iblandt dem og sagde: »Sandelig siger jeg jer: Hvis I ikke vender om og bliver som børn, kommer I slet ikke ind i Himmeriget. Den, der ydmyger sig og bliver som dette barn, er den største i Himmeriget; og den, der tager imod sådan et barn i mit navn, tager imod mig. https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/matt/18
.
|
|
|
|