0
registrerede
5
gæster og
177
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Tro
|
Hej Arne
Nej mit nok skyldes at jeg er bevidst om hvad der står i det link du gav til hvordan sætningen vi debatterer skulle forstås.
Der er rent faktisk mange der mener at der bliver talt om fattige mennesker og ikke om at være fattig i ånden.
Men endelig skal jeg følge dig, så er jeg sikker og burde i den sammenhæng at vi vælger din tolkning have fjernet mit nok som kun gik på at der jo kunne være tale om de fattige mennesker.
Du skriver:
Du opfatter tydeligvis "ånden" som: Guds Ånd. Det gør jeg ikke - jeg opfatter her det enkelte menneskes egen ånd - ligesom i det link, jeg præsenterede - og jeg kan ikke se, at du har belæg for din opfattelse - selvom den naturligvis er din gode ret - for dit eget vedkommende. Arne.
NEJ NEJ NEJ - præcist det gør jeg jo netop ikke. Læs venligst mine indlæg og hvad jeg skriver ordentligt.
ånden med lille å - pointerer jeg jo præcist henviser til græsk akademisk filosofisk abstrakt spekulation hvor man har sat sin tillid til menneskelig filosofisk spekulation og afviser Gud og Guds Ånd.
Dette er der stor historisk sikker viden om at de første kristne havde en kritik af at man fyldte hovedet - sin ånd hovmodigt med menneskelig filosofisk spekulation - som om man kunne undvære Gud og Guds Ånd (Helligånden) i sit liv.
Se til, at ingen fanger jer med filosofi og tomt bedrag, der bygger på menneskers overlevering, på verdens magter og ikke på Kristus. Kol 2
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
PS:
Husk at læse hvad jeg skriver før du svarer - nu er det tredje fjerde gang i træk at du ikke læser hvad jeg skriver og jeg skal gentage tingene og lege barnepige for dig.
Håber nogle profiterer af at du Arne tvinger mig ud i at gentage min argumentation.
|
|
|
|