0
registrerede
5
gæster og
177
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Tro
|
Hej Arne
Arne:
Hanskrist. For mig er "de fattige i ånden" de ydmyge, der erkender deres lidenhed i forhold til kosmos og det guddommelige. Jeg har ikke set noget klart fra dig om, hvad de er for dig.
Jo meget klart udtrykt endda, men det kræver selvfølgelig du læser det mit indlæg du svarer på her.
Egentligt burde jeg jo bare bede dig læse hvad jeg skrev i mit forrige indlæg frem for at lege barnepige for dig. Men okay så da, det kommer nu i citationsboksen her:
de fattige i ånden, er nu nok de der ikke er fyldt med den græske menneskelige filsofis gnosis og tanker om tingene,,
Fattige i ånden betyder ikke fattige i Ånden - Guds Ånd.
Åndelig hovmod har at gøre med menneskelig filosofi det har intet at gøre med at fattes Guds Ånd eller Gud Helligånden som netop hvorigennem vi har åbenbaringerne om hvem Gud er for os og hvilke Himmelske Åndelige Velsignelser vi her modtager. Der bliver også talt om HELLIG'Åndens Frugter og Karismatiske Åndsgaver.
Så du misforstår tydeligvis fattige i ånden som ikke betyder at mangle Guds Ånd - ja for Jesus Kristus var det altid vigtigt at påpege at vi skulle have Guds Ånd. Ja kristendommen er grundlagt på udgydelsen af Guds Ånds eller Helligånden. Og igen Helligåndens Frugter og Karismatiske Åndsgaver og alle Himmelske Åndelige Velsignelser.
Nå men jeg slutter af, fattige i ånden - betyder ikke fattige i Guds Ånd og hvad det indebærer som beskrevet ovenfor. Det betyder ikke fattig på Guds Ånd og gjorde det eksisterede kristendommen ikke.
men de fattige i ånden, er de der ikke er fyldt med den græske menneskelige filsofis gnosis og tanker om tingene,,
Fordi netop er den jødiske religiøse historiske (eskatologiske apokalyptiske) diskurs om tingene anderledes end den græske filosofiske, således har de første kristne utallige henvisninger til menneskelig filosofisk spekulation der sætter sig op imod Gud og kun gør spørgsmålet omkring Gud til en eksklusiv beskæftigelse for arbejdsfrie akademiske filosoffer med stor filosofisk viden - dette var for de kristne åndeligt hovmod - at kun et fåtal kunne skue Gud gennem filosofisk viden.
Kristendommen vil at spørgsmålet om Gud gælder alle mennesker også fattige og analfabeter som Jesus disciple - ikke kun forbeholdt græske akademiske filosofisk trænede arbejdsfrie filosoffer.
Så fattige i ånden er at være uden menneskelig filosofisk græsk visdom der sætter sig med menneskelig filosofisk spekulation og klogskab op imod Gud og mener at mennesket selv kan udtænke det med Gud uden ved hjælp af Guds Ånd, som de kristne kræver, fordrer.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
|
|
|
|