1
registreret Arne Thomsen
15
gæster og
199
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Tro
|
Arne:
Hej Hanskrist. Når du nu er så sikker på, at du har den rette religion, hvorfor kan du så ikke se i ro på, at jeg har det nogenlunde ligeså, men med en anden tro. Jeg får det indtryk, at du ønsker mig bekæmpet. Overskriften i dette site er jo tros-frihed - ikke tros-kamp. Mvh. Arne.
Jeg er sikker på jeg sammen med Paul Tillich og andre har forstand på religion men jeg er straks mindre sikker på at du forstår hvad religion dækker over.
Måske du skulle læse op på religionsvidenskab.
Trosfrihed er også en debat side, debat portal.
At de forskellige debattører bider mærke i hvad hinanden skriver og reagerer herpå med ris og ros og kritik er vel hvad Trosfrihed i allerhøjeste grad dækker over.
Et sted hvor man frit kan drøfte hinandens synspunkter.
Fx er dine to forrige indlæg en voldsom kritik og afstandstagen til hvad der for Tikka og HansKrist giver god mening er essensen i de Kristnes TRO - Trosliv og SPIRITUALITET. Hvad dækker begrebet TRO og TROEN over i en Ny Testamentlig urkristen sammenhæng - i en Nye Testamente sammenhæng.
Hvad er det positive indhold af vores TRO på Gud i og ved og med Kristus Jesus.
Jeg synes Paul Tillich og Luther og Rudolf Otto og den franske teolog André Gounelle gør det på eminent fremragende vis og til min glædelige overraskelse var Tikka positivt stemt overfor disse beskrivelser af indholdet i det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET - ja hun ligefrem istemte med egne ord.
Kan vi formulere dette kort og klart og med fynd og fryd og ENTUSIASME - så folk forstår dette ikke har at gøre med skolastisk abstrakt teoretisk dogmatisk rationalisme teologi men at det gælder vores eksistens og hjerteblod - livets nerve og der hvor vi mennesker føler os mest i live og levende.
Nå men du tog så kraftigt afstand og havde en så kras kritik af vores beskrivelse TROEN - den kristne - at vi selvfølgelig bør have et godt svar igen på dine krasse angreb og kritik.
Du har din frihed og sørme man må sige du sparer ikke på krudtet og da vi lever i et frit land er vi selvfølgelig i vores gode ret til at give dig igen.
-0-0-0-
Derudover er der det meget kritiske alvorlige forhold at du flager med et Jesus Kristus Ikon samtidigt med at hvad du skriver som hovedregel er det mest Anti Jesus Kristus budskab jeg nogensinde er stødt på. Ja et direkte og meget voldsomt angreb på alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt og anerkendt for at have bragt i spil i verden.
Dette punkt er så alvorligt at det selvfølgelig skal påtales at du misbruger et Jesus Kristus Ikon på det groveste til at manipulere dine omgivelser med.
Du fører jo folk bag lyset - narrer folk og bedrager og manipulerer folk.
Selvmodsigende meningsløst "snak" skriverier er det helt naturligt at den menneskelige ædruelige forstand reagerer kraftigt på og gør op med. Det kan ikke være anderledes. Og ja vi er jo i vores gode ret dertil gennem den frihed vi alle har til at kommentere på hvad der bringes til torvs på en offentlig debat portal.
|
|
|
|