annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
September Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 12 gæster og 79 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Tro

HansKrist:

Problemet er for Trosfrihed, og Arne som moderator, at Gerth hopper over i vi andres tråde og begynder at skrive dagbogs korte aforismer om sig selv og sine oplevelser med mennesker han støder ind i."

Gerth:

"Problemer sker også ved, at profiler ikke forstår og/eller anerkender dig, så åbenbart ytringsfrihed behager ikke folk...

men tak for dit komlimement i en anden, hvilken jeg ikke overser nærmest sensationelt".

Gerth du har ret i det du skriver som jeg har fremhævet med fed skrift.

Vi er ikke mange aktive deltagere, men de få der er, nægter at debattere med mig.

Fx min definition eller redegørelse af TRO i en Ny Testamentlig urkristen sammenhæng, bliver ikke kommenteret med et eneste ord. Selv om dersom det fik en smule opmærksomhed vi ville gøre kæmpe fremskridt og komme fri af den suppedas af en forældet misforstået opfattelse af tro vi har siddet fast i alle årene.

Bibelen Leth Fortalt bruger fx min definition af TRO.

Hvis et kristent menneske mister TROEN er der så sket dette at vedkommende ikke længere tror på hvad der står i Bibelen?

Nej det er blevet Ånds'forladt og Guds'forladt og det har mistet hvad der kendetegner livet "i Kristus" (i Sønnen) med Gud Fader og Helligånden, nemlig glæden og det gode Humør: entusiasmen og de Skabende Ekstatiske Åbenbarings og Begejstrings Øjeblikke.

Det burde ellers være en BOMBE som jeg har præsenteret TRO og TROEN i en Ny Testamentlig urkristen sammenhæng.

Men der er pinligt tavshed - og derfor bevæger Trosfrihed sig ikke ud af stedet - fordi der ingen Åndsfrihed og Årvågenhed og Spirituel Intelligens findes på stedet.

De åndelige opvakte med høj spirituel intelligens ville jo reagere øjeblikkeligt.

Jeg er indimellem imponeret over din skarpe iagttagelsesevne Gerth - og kunne du lære to ting du ville være nået langt.

1):

Dine dagbogs aforismer skal du samle et sted, i en eller flere passende tråde du selv har oprettet.

2):

Du skulle arbejde lidt mere med dine sproglige formuleringer. At du skriver som din dominerende primær proces tænkning dikterer dig kan gå an i dine dagbogs tråde, men ikke når du vil kloge dig med andre mennesker og give din mening tilkende. Din tankegang skal være mere struktureret og klar og forståeligt for andre hvis du ønsker at blive hørt og taget alvorligt.

Vel også derfor du i sin tid havde en mentor der hjalp dig med at formulere dig på skrift.

Din tænkning og intelligens og forståelse tingene ser ud til at være okay - men problemet opstår når du skal formulere dig sprogligt skriftligt.

Husk at din tænkning og intelligens og forståelse tingene bliver ødelagt af alkohol. Når spiritus går ind går forstanden ud. Svækkes forstanden ret alvorligt.
Seneste indlæg
Lys
af Anonym
12/03/2025 12:54
Ramadan
af somo
11/03/2025 13:12
Hvad er meningen?
af Hanskrist
05/03/2025 10:46
Den religiøse spirituelle dimension
af Hanskrist
04/03/2025 19:19
Vigtige præciseringer
af somo
27/02/2025 18:20
Nyheder fra DR
DR Congos hær og oprørsgruppen M23 vil..
12/03/2025 23:35
Putin besøger Kursk-regionen: 'Ukrainsk..
12/03/2025 22:26
Nu kan du se stjerner derude - og det er..
12/03/2025 20:59
En række pander solgt siden 2020 tilbag..
12/03/2025 19:59
Togbusser forlænges her til aften
12/03/2025 19:26
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
DR Congos hær og oprørsgruppen M23 vil..
12/03/2025 20:15
Medie: Putin besøger Kursk for første ..
12/03/2025 18:24
Minister vil ikke undtage udlandsdansker..
12/03/2025 18:20
Møder om våbenhvile rykker til Moskva ..
12/03/2025 18:04
Der findes mange metoder til selvforglem..
12/03/2025 18:00