annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Min første store kærlighed
Hvem er online?
0 registrerede 18 gæster og 171 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Min ”religion”

Du glemmer fuldstændig de citater jeg gav dig fra Nye Testamente.

før verden blev grundlagt, har Gud i ham udvalgt os til at stå hellige og uden fejl for hans ansigt i kærlighed

Gud er ikke alene - en ensom størrelse (1)* (se nederst) - Gud kan aldrig være til uden sin elskede anden mennesket. Og sådan var det i Gud før verden blev grundlagt ifølge Nye Testamente og det siges mange steder i Nye Testamente, her gav jeg blot et af eksemplerne. Så det er ikke mig du skal gå i rette med men Nye Testamente.

Nå men dette netop for at vise dig at det ikke er min egen kristendom så det giver ingen mening at du skriver til mig:

"Din kristendom og din tro".

Du er åbenbart berøringsangst overfor Nye Testamente - som du gang på gang afslører du ikke er fortrolig med.

Nå men jeg besvarede med citater fra Nye Testamente at det du var sikker på ikke var kristendom - ihvertfald står sort på hvidt i Nye Testamente.

Så til dit spørgsmål, "er det virkelig kristendom" (som du jo stærkt tvivlede på det var) kom svaret så tydeligt fra Nye Testamente, ja det er kristendom.

Men det skyldes at du ikke forstår Guds Væsen er kærlighed og fællesskab og samtale.

Du tænker på Gud som en ensom størrelse mennesket ikke kan være i et personligt forhold til, i et kærligt fællesskab og samtale med. Dette du altid gør grin med - men som blot afslører at du stirrer tomt fortabt (ideløs Åndløs og Gudløs) men filosofisk spekulativt ud i en falsk astronomisk evighed og uendelighed.

Du er bange for og afvisende overfor Jesus Kristus, fordi her har vi mødt den Gud du konstant gør grin med - fordi du hævder Gud er så meget større end den Gud vi møder i Jesus Kristus.

Jeg har det fint med at du gør grin med og afviser alt det Jesus Kristus religionshistorisk er verdenskendt for at have bragt i spil i verden - men når du så samtidig flager med et Jesus Kristus Ikon, da misbruger du Jesus Kristus groft og du fører folk bag lyset - du bedrager folk og ja dig selv (du lyver overfor dig selv).

Hvordan du kan finde på at gøre dette er en gåde - men jeg er ikke den eneste der har opdaget forholdet. Men det er dig selv der skal leve med at hvad du årene igennem har præsenteret for os overhovedet ikke hænger sammen - det er selvmodsigende og meningsløst hvad du står for.

Det er det blevet mere og mere med årene - går vi godt ti år tilbage så det ikke så grotesk selvmodsigende og meningsløst ud hvad du præsenterede os for, som det har gjort de sidste mange år.

Nå men ihvertfald har jeg gjort en kæmpe indsats for at det ikke lykkedes dig at misbruge Jesus Kristus og bedrage folk med din Jesus Kristus Ikon - hvor du flager med falsk flag hvis man tar dig på ordet - hvad du skriver, som er den totale afvisning og hån og latterliggørelse af alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt for at have bragt i spil i verden.

Du afviser og ringeagter Jesus Kristus og alligevel flager du med et Jesus Kristus Ikon - det er så skørt og absurd og meningsløst og selvmodsigende som noget kan være.

Jeg vil aldrig stiltiende acceptere og respektere din ret hertil uden at påtale forholdet - så hellere risikere at du påstår om mig at jeg ikke går ind for trosfrihed (hvilket jeg selvfølgelig gør det er ikke der problemet er).

Vi er voksne mennesker og vi må afkræve af hinanden at hvad vi præsenterer hinanden for ikke er selvmodsigende og meningsløst absurd snak, tale, skriverier.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

(1)*:

Hvis det absolutte er det ene, betyder det, at når man har søgt og fundet det absolutte, reduceres man til dette ene, som i sidste ende udelukker ethvert personligt forhold. Den som opnår dette ene, smelter selv bort og taber sig i det ene. Han har ikke længere liv som person. Hans egen person går op i et upersonligt univers... men de kristnes Gud er Kærlighed. Han opsuger ikke andre i den totale intethed og udslettelse af personen, som et nirvana, men han giver. Han skænker sit eget menneskelige liv for at vi skal få del i hans guddommelige liv: "Jeg er kommet for at de skal have liv og det i overflod" Joh. 10:10. Vi må spørge: er opløsning af personen virkelig bedre end dens fuldkommengørelse? Niels Arbøl: Den Lykkelige forening - grundbog i katolicismen. Side 129.
Seneste indlæg
Den religiøse spirituelle dimension
af Arne Thomsen
13/04/2025 12:40
Lys
af Anonym
12/04/2025 22:14
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
12/04/2025 14:18
Misforståelsen
af somo
08/04/2025 09:34
Eid-Al-Fitr
af somo
29/03/2025 07:50
Nyheder fra DR
Kina reagerer på Trumps told-fritagelse..
13/04/2025 15:29
Hongkongs sidste større oppositionspart..
13/04/2025 14:32
Paven hilste på de fremmødte til palme..
13/04/2025 13:19
Undtagelsestilstand på Lanzarote
13/04/2025 11:44
Mindst 137 folkeskoler abonnerer på omd..
13/04/2025 11:30
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Mindst fire går efter ledig formandspos..
13/04/2025 13:24
Rusland beder folk om at dæmpe forventn..
13/04/2025 12:27
Paven hilser på fremmødte på Peterspl..
13/04/2025 12:20
Bettina Post: Jeg er 64 år. Må mit liv..
13/04/2025 11:40
Hongkongs sidste større oppositionspart..
13/04/2025 11:10