1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Det 5. bud
|
Den første til at sige at Jesus var et menneske som alle os andre er Paulus - det står sort på hvidt (så Lau Sander Esbensen vrøvler når han hævder noget andet)
Jan ABC:
han levede da for sine brødre og søstre, og forsøgte at lære dem noget om Gud og kærligheden
Nej han forsøgte ikke at lære dem noget om Gud og Kærlighed
Han elskede og underviste ikke i kærlighed og når man elsker er man i kærligheden - praktiserer man kærlighed
Og Gud og Guds Ånd var med ham - var i ham og med ham - nøjagtig som Paulus eleven, forfatteren til Johannes Evangeliet beskriver dette
I Jesus mødte de Gud og møder vi Gud som virkelighed
Derfor slutter al spekulation og alle gisninger om Gud som du Jan ABC og VML og Lau Sander Esbensen er så begravet i fordi I ikke kender Gud og vil tage imod Gud
Deri jeres fejl består - I vil både sige hvem Jesus er og hvem Gud er - men tage imod Gud som virkelighed derom aner I ingenting
I Jesus Kristus er Gud kommet os nær - nær og nærværende som virkelighed i vores liv
Dette beskriver Paulus meget præcist som Begivenheden Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er givet os
eller Begivenheden Guds Kærlighed Kristus - den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.
Paulus eleven, nemlig forfatteren til Johannes Evangeliet han forsætter med at beskrive hvordan vi møder Gud i Jesus - endda på fremragende vis
Så du Jan ABC og VML og Lau Sander Esbensen - ødelægger det hele i menneskelig filosofi og spekulation og gisninger og teoretisering - I abstraherer og teoretiserer
Begivenheden Guds Kærlighed KRISTUS er Guds fødsel i vores liv og det bliver også vores fødsel i Gud - de Nye Skabninger vi er i Kristus
Jeg har læst Lau Sander Esbensen's redegørelse for den forsoningslære han mener at have fundet hos Paulus - hvis dette var Paulus evangelium så var det aldrig ud af en så indviklet og snørklet menneskelig filosofisk spekulation lykkedes Paulus at omvende en eneste hedning til kristendommen
Men Paulus havde succes - så hvad Lau Sander Esbensen skyder Paulus i skoene har overhovedet ikke fyldt noget som helst i forkyndelsen - Paulus evangelium
Nu siger Paulus det selv - det afhænger ikke af ord og forførende tale - men af at Kristus virkede mægtig i ham - Gud Helligåndens kraft og gerninger var på spil
Når Ånden/Helligånden er over Paulus eller andre Apostle så bliver folk grebet af samme Guds Ånd - af samme gejst og begejstring og entusiasme = i Gud Væren = i Kristus Væren
Det er Ånden der gør undergerninger - Gud Helligåndens vidunderlige forunderlige gerninger med os og midt iblandt os - der gjorde at folk tog imod Gud i virkeligheden
Folk blev ikke fyldt med spekulationer om nogen forsoningslære hvilket enhver kan forsikre sig om ved at læse Paulus - ja som Paulus siger bogstaven slår ihjel det er Ånden der gør levende
Men at Jesus ofrede sit liv for sit folks skyld kan ingen være i tvivl om - mange mennesker bringer iøvrigt sådant et offer - lever for nogen i kærlighed - altså de elsker
Så at se på Jesus liv som et offer er der intet - intet overhovedet mystisk i - (min mor levede på samme måde (hun tænkte ikke på sig selv men tjente og elskede hendes næste, nærmeste))
I denne kærlighed er Gud - så den der elsker kender Gud
VML og Lau Sander Esbensen's bog er alt alt for uÅndelig - alt alt for gudløs og alt for kærlighedsløs --- det har intet med Gud at gøre men er menneskelig spekulation - det er bogstaven der slår ihjel som Paulus siger - der er ikke den Guds Ånd der gør levende i det
Gud og Gud Helligånden bliver hjemløs - forsvinder hvis vi skal lægge øren til sådan en gang spekulation, som der intet af er hos Paulus - det findes der ikke spor af hos Paulus
Ja Paulus siger det selv - ikke jeg lever men Kristus levet i mig og virker mægtig - det er denne Gud Helligåndens Begejstring og Entusiasme - i Gud Væren - vi tager imod -- ikke en snørklet bog eller foredrag med filosofiske spekulationer om en tvivlsom opdigtet forsoningslære --- havde Paulus opført sig sådan da havde hans hegninger mission været totalt mislykket og kristendommen var aldrig blevet til noget
I - du Jan ABC og VML og Lau Sander Esbensen - I opfører jer som artige skoleelever der skal snart lægge øre til dit og så dat af spekulationer over forsoningslære og andet menneskelig spekulation
Alt sådan noget sagde Paulus fra overfor - vi skulle ikke lade os forføre af snedig menneskelig tale og spekulation
Alt hos Paulus drejede sig om at vi blev grebet af ÅNDEN - Gud Helligånden - af Gud i Kristus - hvor vi har hele guddomsfylden i kød og blod - legemliggjort
Vi skal tage imod Gud og det gør vi i Guds Kærlighed Kristus der er udgydt i vore hjerter ved Helligånden
Her er Gud som virkelighed og dermed ude af vores spekulationer
Hos Paulus møder jeg Gud i Kristus
Det gør jeg bestemt ikke hos VML og deres artikler eller hos Lau Sander Esbensen eller hos dig Jan ABC - her møder jeg kun menneskelig spekulation
|
|
|
|