0
registrerede
13
gæster og
1464
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Det 5. bud
|
Jeg har overvejet, om jeg gik for vidt, da jeg bl.a. nævnte min fornemmelse af, at Hanskrist synes plaget af en indre vrede, der ikke møder sin årsag. Det var tanken om, at dette måtte være en meget ubehagelig situation, der motiverede mig. Men jeg må nok erkende, at jeg overskred nogle grænser her, så jeg beklager og trækker mine ord herom tilbage.
Det samme må jeg sige om min anden fornemmelse: Storhedsvanvid. (At Hanskrist så yderligere styrker denne fornemmelse i hans efterfølgende indlæg: #41882 - 15/11/2023 11:26 vil jeg ikke kommentere)
At Hanskrist nu anbefaler nogle debatretningslinjer fra Dansk Ungdoms Fællesråd, kan jeg kun bifalde. Men den måde Hanskrist bruger disse retningslinjer på, ser jeg som en dybt alvorlig misforståelse. Hanskrist bryder jo nærmest kostant regel 5: Hold dig for god til personangreb. Angående de aktuelle ord fra Paulus har jeg en umiddelbar opfattelse, men jeg afventer svar fra Bibelselskabet herom. (At Hanskrist på forhånd afviser Bibelselsskabet som mindre kompetent end ham selv, vil jeg så heller ikke kommentere.)
Det undrer mig, at Hanskrist slet ikke kommenterer Lukas Evangeliet 19:
”Jeg siger jer: Enhver, som har, til ham skal der gives, men den, der ikke har, fra ham skal selv det tages, som han ikke har. Men mine fjender der, som ikke vil have mig til konge, før dem herhen og hug dem ned for mine øjne.” Jeg tænker på, om det betyder, at Hanskrist har kasseret Lukas.
Arne.
|
|
|
|