0
registrerede
13
gæster og
1464
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Det 5. bud
|
Hanskrist. Jeg ser, du alene fokuserer på Paulus og spørgsmålet om kvindernes opførsel. Er det din opfattelse, at Paulus ikke mener, hvad han skriver i Første brev til korintherne, kapitel 11, vers 3:
Men jeg vil have, at I skal vide, at Kristus er hver mands hoved, manden er kvindens hoved, og Kristi hoved er Gud. og i vers 16:
Der er måske nogen, som har lyst til at strides om dette; men vi har ingen sådan skik, og Guds menigheder heller ikke. Jeg kan ikke se, man kan tyde det anderledes end, at Paulus faktisk mener, hvad han skriver i vers 3, samt i vers 16 at det er hævet over diskution - ikke har den "skik" at diskutere det. Og i vers 13, 14 og 15 tager Paulus naturen til indtægt for hans startord i vers 3.
Hvis du mener, jeg forstår dette forkert, ser jeg gerne en kompetent teologisk vurdering af, hvordan Paulus da skal forstås her.
Det andet kristendomskritiske emne fra Lukas Evangeliet 19 vers 27 er du tavs om - og ligeså om mit religiøse standpunkt.
Jeg tvivler på, at der er ret mange - om overhovedet nogen - af medlemmerne af den danske folkekirke, som ville acceptere de to her berørte tekster i Bibelen - hvis de kendte dem.
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
|
|