1
registreret
(1 usynlig),
20
gæster og
181
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Vor Far i himlene
|
Hej Tikka. Nu er det jo ikke min hensigt at "missionere", men jeg kan alligevel ikke lade være at glæde mig over, at vi åbenbart ikke er så langt fra hinanden, som jeg troede
Det er jo ud fra min oplevelse af Sandhedens Mirakel: Verdens Væren, hvor jeg fornemmer en overalt værende guddommelighed/åndelighed (kan ikke udtrykke det godt nok), at jeg ser kristendommen.
Min stadige mirakel-oplevelse kunne jo pirre nysgerrigheden, men jeg er helt klar, at det ikke er noget, jeg skal "gramse i". Tværtimod, det er noget, jeg motiveres til at leve - og grundtonen her er kærlighed - ikke begær, men en kærlighed af samme art, som den jeg for mange år siden oplevede foran en Kristus Ikon.
Den omfatter jo alle mennesker - også de værste forbrydere - men også alt andet levende - og alt andet værende - den forudsætter for mig: Ydmyghed, indsigt, medfølelse og omsorg, hvilket forudsætter eget mådehold og harmoni.
Så når du starter med overskriften: Gud er ånd er jeg fuldt ud enig med dig.
Og de mindre forskelle imellem os, hvad angår konsekvensen heraf, hænger jeg mig ikke i 
Min eneste bekymring er, at ordet ånd nok er for småt
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
|
|