1
registreret
(1 usynlig),
12
gæster og
152
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Kaldet fra det høje...
|
Hej Jan. Som sædvanlig skriver du ikke noget selv, men citerer i stedet en masse andre. Jeg er for længst stået af dine mange tidsrøvende links, men her bringer du et citat, jeg synes godt om, og hvor jo især dette er centralt:
Jesu hovedbudskap; kjærligheten til og fra Gud, kjærligheten til våre medmennesker! Dét er præcis, hvad der for mig er kristendommens kvalitet.
At vi så er så "nærsynede", at vi tror, at hvad vi kalder Gud, er en person af hankøn, samt at dennes kærlighed alene er til os mennesker, og ikke også er til verden, det ligner for mig "fynboen, der gik til boghandleren for at få en globus over Fyn" (Fyn og fynbo tilfældigt valgt)
Det ville da også være besynderligt hvis "det guddommelige" specielt skulle elske en bestemt art levende væsener: Homo sapiens (der kun har eksisteet et splitsekund af universtes tid siden Big Bang). Hvor kommer den idé dog fra? Nåh ja: Homo sapiens 
Men uanset alt dette, er det da ikke umuligt at fornemme denne kærlighed - og at inspireres til - efter evne - at elske medmenneskene - og verden
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
|
|