0
registrerede
10
gæster og
193
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Ipso Facto
Emne: Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR
|
Hej Jenle!
Det er vist ikke studenterhuen der trykker:
"Det er jo først muligt at konstatere blændværket, når det er læst!"
Det er unægteligt sandt, men det forklarer stadig ikke, hvorfor du replicerer på noget du i samklang med Ole Bjørn betragter som et BLÆNDVÆRK!
Her handler det om debat, så for at komme på omgangshøjde med situationen skal jeg foreslå dig et VUC kursus i elementær logik.
Hilsen
Ipso Facto 
---------- Fra en omtale af VUC undervisningen:
... Kursisterne kommunikerer selv om de laver fejl.
Det gælder også eksemplet med eventyret. Det rummer faktisk en række rigtig gode og stærke elementer. For eksempel i den sidste del:
"Så sige han du er havfruen og jeg er trold. Så hvordan ska vi gift. Sige hun, hvis vi elsker hinanden så er der ikke nogle problemer. Så har de gift sammen, og de har den lykke. Slut".
Her, siger Viggo Bank Jensen, fremstiller kursisten et hypotetisk udsagn: "... hvis vi elsker hinanden så er der ikke nogle problemer", og evnen til at udtrykke sådan en konstruktion betyder på længere sigt væsentlig mere for kursistens praktiske kommunikations- og udtryksmuligheder end de forkerte endelser.
»Fysiklærerne elsker jo den sætningsform. Mange fysikforsøg og –opgaver bygger på betingelsesledsætninger: Hvis et eller andet ... så noget andet. Sprogligt at kunne fremstille logiske og hypotetiske sammenhænge i teksterne giver kursisterne et vigtigt sprogligt råderum«. (Min udhævning).
|
|
|
|