1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Bibelen for Ateister
|
Når jeg har skrevet et svarindlæg redigerer du ofte igen, inden jeg får postet.
Kan se redigeringstiden er ændret, til 2 timer?
Det er da ok, men betyder også – og især når du skriver så lange indlæg, at jeg kun kommenterer delvis, hvis ikke jeg helt mister motivationen til at svare.
Her kommer lidt kommentarer på dit skriv.
”Sålænge du Tikka og ................" Hvad og hvordan folk forstår tro/vil tro, og vise den må blive den enkeltes sag, hvad de mange trosretninger vel er bevis for, men fakta er, at hvis ikke man tror Jesus er opstået fra de døde, er der ingen kristen tro, og er præcist hvad Paulus mener ifølge skrifterne, og denne tro kommer gennem kristi ord, siger han også … altså forkyndelsen, men Paulus mener også, hans egen viden om Kristus kun kommer fra den opstandne Kristus selv, der gennem gud giver ånden som jo rettelig benyttes når vi helbreder – os selv eller andre - fordi det der sker er, vi flytter fokus fra vore hverdags jeg til et højere jeg, som nogle kalder guds ånd og som andre udtrykker – at bevidstheden "bare" arbejder på forskellige planer.
Når man arbejder sammen med denne ånd/på dette højere bevidshedsplan er der ikke plads til tvivl eller egoisme uanset hvad denne ånd/bevidsthedsplan kaldes for, hvis ens forehavende skal lykkes,,,, og der er det jo underforstået at det man har gang i er rent lige som kærligheden er, når den ikke er betinget af egen fortjeneste.
Tro kan flytte bjerge … man kan tilmed blive på dette niveau, hvis man ikke lader sig forstyrre af verden uden for en selv, men forbliver i det ”forvandlede” menneske – det nye menneske som ser og lader sig påvirke af det gode frem for det negative. Det er lidt som at kunne se bag om tingene og handle på det i stedet for at give igen når man møder modstand, vrede ect.
Derfor er det også altid vigtigt vi er opmærksomme på vores tanker, og efterfølgende tale, da de skaber vort verdensbillede, humør og tanker om hinanden og dermed handlinger.
Eksempelvis skal jeg bruge ekstra energi for at tænke positivt om dig, når du her nu kalder mig ”dum”, men indlæg du henviser til
Havde dog forventet at det var det andet indlæg fra mig hvor jeg citerer dig du havde reageret på. anså jeg ikke var til mig, men at du derimod brugte mit navn til at fortælle andre, hvad du selv mente i forhold til mit det skrevne ord.
.
Hjemmesiden fungerer stadig dårligt. Er tung, farveikon virker ikke pt og login ikon som anonym har ikke virket fere gange trods opdatering
|
|
|
|