0
registrerede
18
gæster og
130
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: SVAR ...
|
Du skriver: Angående grænsen for tolerance, så går den vel der, at man ikke kan accepterer at mennesker udnyttes, undertrykkes, bestjæles og eller ihjelslås eksempelvis - og dette gælder vel både hos naboen og andre lande - Det er lige netop her, jeg mener, at vi ikke har ret til at blande os i, hvordan andre samfund indretter sig - så længe de ikke angriber os. Det er jo netop denne indblanding - hvor vi gør os til overmennesker - der skaber krige. Ej, det er ikke helt rigtigt. Folk i andre lande kan da udmærket slås uden, at "vi" deltager, men jeg er da enig i, at vil man ikke krig skal man ikke igangsætte krige eller indgå i, og eller støtte den ene eller den anden part militært på grund af egen interesse.
Men når du taler om en global folkebevægelse, der skal få verdens ledere til, at omlægge og leve et bæredygtigt liv – og samme bevægelse skal accepterer – i tolerancens navn - at selv samme ledere må udnytte, undertrykke og ihjelslå ect. "egen" eller andre landes befolkning, bare det ikke går ud over dig, så må jeg spørge dig: Hvor ser du det paradis på jord, som du mener alle menneskene globalt kan leve under, og som er så nemt at virkeliggøre, når/hvis mange mennesker lider under et lands ledelse/religion og krige eller børn bliver udnyttet, misbrugt eller efterlades til et liv på gaden, alt imens lederne lever i sus og dus.
Hvordan skal det forstås?
¨¨¨¨
|
|
|
|