0
registrerede
18
gæster og
171
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Ateisme
|
Hej Tikka.
Du skriver #24868 - 10/03/2018 16:31 til Hanskrist - efter at have citeret mig for:
Under alle omstændigheder er vi jo ude hinsides enhver menneskelig viden og har intet andet at holde os til end gætterier og tro. bl.a.:
- det kunne være interessant, at høre hvilke evt. gætterier og tro Arne selv har vedrørende sit spørgsmål, nu han har kasseret religionernes guder - Mit svar: Ja, her er jeg jo en "fattigrøv", idet jeg fuldstændig er "på Herrens mark" , ang., hvad der måtte ligge bag - og i - verdens væren - og jeg mindes den saligprisning, det berettes at mennesket?/profeten?/guden? Jesus skal have givet:
Salige er de rene af hjertet, for de skal se Gud. Selv dét er måske lidt rigeligt optimistisk, tænker jeg
Men på den den side at hævde, at der intet er, dét er ikke min fornemmelse - den er snarere, at vi mennesker her i dette univers er alt for lidt begavede med evner til sådan indsigt Det er derfor jeg frydes over at være en del - omend en meget lille del - af, hvad Rumi kalder: Sandhedens mirakel
M.v.h. Arne
|
|
|
|