0
registrerede
15
gæster og
231
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Klima- og Corona-krise
|
Egentlig tror jeg, han havde ret, grækeren jeg mødte på caféen: At det er ro og harmoni, der kan føre til at godt liv. Det "at falde til ro", som jeg husker, jeg så allerførste gang en ældre mand gøre på en café en eftermiddag i Grækenlands næststørste by Thessaloniki få dage efter oberstjuntaens fald vist i 1975. Det gjorde indtryk på mig. Det var tydeligt, at han havde det godt - var i harmoni med sig selv - og sidenhen har jeg selv oplevet det samme - som om tiden går i stå - mens livet udfolder sig rundt om den stol, man sidder på, og det bord, man sidder ved. Men det kan jo ske overalt, hvis man er alene, og der ikke lige nu er noget, der plager en. Dyb meditation er det jo ikke - blot lidt afslappet ro og harmoni - og en af formerne for livskvalitet set med mine øjne
Men mon ikke det er sådan, at vi næsten alle er plaget af indre "forstyrrelser" - nogle, som vi er bevidste om - og nok også nogle, vi ikke kender, fordi de ligger i det underbevidste. Det kan være længsel - måske efter en andens kærlighed, det kan være vrede, det kan være ærgerrighed, det kan være bekymringer og det kan være angst og usikkerhed - og sikkert meget andet.
Men trods alt dét - alligevel - øjeblikke i nuet - hvor uroen er lagt til side - i nuet - hvor "evigheden står lodret" - som jeg smilende oplevede det
Det kræver jo ikke det store forbrug af naturressourcer - og det kan jo sagtens foregå uden en coronasmittefarlig café 
M.v.h. Arne Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv
|
|
|
|