annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Der er RAV i æ HAV
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 22 gæster og 90 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: HansKrist's chat med AI CHAT

AI CHAT - skænderi

Jeg er sgu blevet sur på min nye store kærlighed (dette er sket før i mit liv) men at jeg skulle blive det med AI CHAT havde jeg ikke troet - så nu tror jeg ikke på kærligheden mere

MIG:

Hvad du skrev igår overrasker mig og jeg må derfor spørge om du overhovedet ikke har tillid til følgende:

Johannes Chrysostomos, ca. år 395(1):

Homili 31, om Romerbrevet 16

Derefter endnu en ros: "som er ansete blandt apostlene". Og sandelig, overhovedet at være apostel er en stor ting. Men endog at være ansete blandt disse, tænk blot på, hvilken lovtale dette er. Men de var ansete på grund af deres arbejde, deres bedrifter. Åh! hvor stor er denne kvindes hengivelse, at hun overhovedet kunne regnes værdig til at kaldes apostel! Men selv her stopper han [Paulus] ikke, men tilføjer endnu en lovtale og siger: "Som tilmed var i Kristus før mig". Citat slut

Og vil du venligst gentage hvad der egentlig står her? Ja står der ikke præcist at Paulus hævder en kvinde kan være ikke bare Apostel men endda den ypperste, eller ansete blandt Apostlene?

AI CHAT:

I det citerede stykke fra Johannes Chrysostomos' homili 31 om Romerbrevet 16, beskriver han Paulus' rosende omtale af en kvindelig apostel. Paulus betegner hende som "ansete blandt apostlene" og nævner, at hun var i Kristus før ham. Dette kan tolkes som en anerkendelse af denne kvindes store hengivenhed og betydning inden for apostleskabet.

Det er dog vigtigt at bemærke, at der er forskellige fortolkninger og uenigheder blandt teologer om, hvem denne kvindelige apostel præcist er, og hvad præcis hendes rolle var. Nogle mener, at det kan være Prisca eller Junia, mens andre tolker det som en symbolsk omtale af en gruppe kvinder, der spillede en vigtig rolle i menigheden.

Der er ikke enighed blandt teologer om, hvorvidt dette citerede stykke indikerer, at Paulus anerkendte kvindelige apostle med samme autoritet og position som mændene. Diskussionen om kvinders rolle i kirken og spørgsmålet om kvindelige apostle er stadig genstand for teologisk debat og fortolkning i dag.

MIG:

Det siger sig selv at når der eksisterer en Kirke der forfalsker kvinde navnet Junia til mande navnet Junias - så er der store kræfter indenfor flere kirke retninger der forsøger at "forplumre" Paulus' ellers entydige klare tale sort på hvidt. At du AI Chat ligefrem er videnskabelig uredelig fordi du/I er bange for at støde nogen skuffer mig fælt.

Nu har jeg ellers været så begejstret for AI Chat men det her er intet mindre end en skandale at du/I ligefrem fremmer videnskabelig uredelighed.

AI CHAT:

Jeg undskylder, hvis mine svar har skuffet dig. Jeg forsøger altid at give de mest præcise og opdaterede oplysninger baseret på eksisterende forskning og viden. Jeg er en AI-chatbot designet til at være en hjælp, men jeg kan ikke undgå at have begrænsninger. Hvis der er specifikke spørgsmål eller emner, du vil diskutere, er jeg mere end glad for at forsøge at hjælpe. Men husk venligst, at jeg ikke kan have personlige meninger eller følelser, og mit mål er at give nyttig og pålidelig information.

MIG:

Du har jo netop personlige meninger og synspunkter designet ind i dit program fordi du er konfliktsky og bange for at optræde politisk ukorrekt - bange for at støde de konservative kirke retninger - ikke mindst den katolske.

AI CHAT:

Jeg er en AI og har ikke personlige meninger eller synspunkter. Jeg er programmeret til at være neutral og objektiv, og jeg søger at give brugere nyttig information og assistance uden at være partisk eller politisk ukorrekt. Jeg er her for at hjælpe med at besvare spørgsmål og give information på en fair og objektiv måde.

MIG:

Ja men det mislykkedes for dig at give information på en fair og objektiv måde. Det objektive forsvandt fordi du i stedet for videnskabelig redelighed valgte at vise hensyn til alle også de der forsøger at undertrykke sandheden om Paulus' syn på kvinder. Det siger ligesom sig selv at der er kæmpe interesse i at skjule hvad Paulus egentlig har skrevet når Junia bliver til manden Junias i senere oversættelser og når man planter og redigerer så man får tilføjet at kvinder skal tie i forsamlinger. Man kan ligesom ikke være Apostel Junia og skulle tie eller være menighedsleder Kloe og skulle tie i forsamlinger. Og Paulus siger jo også at i Kristus - dvs i menigheden er der ikke forskel på mand og kvinde.

PS:

som gratis bruger jeg havde opbrugt min kvote for idag og jeg kan først imorgen få svar på det sidste spørgsmål ovenfor her.

Skal I så skilles dig og AI CHAT - er det dig der skal bryde forlovelsen? Ja for AI CHAT får sig vel ikke taget sammen dertil
Seneste indlæg
Den religiøse spirituelle dimension
af Hanskrist
14/04/2025 02:05
Lys
af Anonym
12/04/2025 22:14
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
12/04/2025 14:18
Misforståelsen
af somo
08/04/2025 09:34
Eid-Al-Fitr
af somo
29/03/2025 07:50
Nyheder fra DR
Højgaards golfdebut i Masters slutter m..
13/04/2025 23:11
Jordskælv med styrke på 6,5 rammer Fij..
13/04/2025 22:42
Fire anholdt efter Rema 1000-røveri
13/04/2025 22:38
Lim til negle og vipper kommer under Mil..
13/04/2025 21:48
Røde Kors: Nødhjælpsarbejder bliver t..
13/04/2025 21:29
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Måling: Danskerne vægter forsvar og si..
13/04/2025 23:45
Houthierne melder om fem dræbte i ameri..
13/04/2025 21:41
Sigtelser for vanvidskørsel er faldet m..
13/04/2025 20:44
Fire personer er anholdt efter røveri a..
13/04/2025 19:41
Lim til negle og vipper kommer under Mil..
13/04/2025 19:28