0
registrerede
35
gæster og
1484
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Du har aldrig brugt ordet: grebet
Men jeg har altid brugt det. Og din underbevidsthed har så stjålet det fra mig.
Du har aldrig talt om de spontane suveræne livsytringer - men det har jeg gjort i årevis - og pludselig en dag tyvstjæler din underbevidsthed vendingen fra mig af.
Som inspiration og motivation også er to begreber din underbevidsthed stjæler fra mig.
Nu mangler vi bare at din underbevidsthed også stjæler EKSTATISK BEGEJSTRING - EKSTASEN og GLÆDEN - ENTUSIASME (passioneret i Gud Væren) - og vores væren i KRISTUS - vores i KRISTUS VÆREN.
At vi iklæder os Kristus og KRISTUS vinder skikkelse i os og at KRISTUS virker mægtig i hver af os etc etc.
Eller begivenheden KRISTUS den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.
At det er din underbevidsthed der stjæler fra mig er tydeligt da om det var din bevidsthed du ville nævne mig.
Fx første gang for mange år siden hvor du nævnte de spontane suveræne livsytringer sagde du at du var blevet inspireret af HansKrist til at kigge på de spontane suveræne livsytringer som HansKrist havde fundet disse hos Løgstrup. Her var det din bevidsthed (og ikke din underbevidsthed) der havde fået øje på hvad jeg skriver.
Det er altid en fordel at vi har vores bevidsthed med når vi skriver. Og at vi opgiver referencer - hvem der har inspireret os - fx derfor jeg så flittigt nævner Paulus og Tillich Berdyaev og Jung med flere.
Men ud over at vi refererer hvorfra vi har vores tanker og ideer skal vi også vise og demonstrere at vi har tilegnet os disse tanker og ideer og hvordan de fungerer i en moderne kontekst.
|
|
|
|