1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online.
Key:Admin,
Global Mod,
Mod
Kladde
Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde
Hej Thomas. Du skriver, som svar på at jeg skrev, at jeg ikke har erfaring med bøn:
Citat:
Det kan du let få, hvis du vil
Det er en bøn om at måtte elske alle væsner. En bøn og et ønske om at måtte udvikle denne rene kærlighed.
Bønnen ændrer ikke en ved et trylleslag, men er en fortsat og daglig indstilling af viljen.
Min replik: Jo, hvis man har en tro, der siger en, at der er en Gud, som ligner et mandligt menneske, så kan man jo bede sin Gud om hjælp, og uanset om man så får en sådan hjælp eller ej, så indeholder alene fokuseringen på det, man beder om, jo muligheder for selvudvikling.
Men for mig er det sådan, at jeg kan ikke forbinde min oplevelse af det guddommelige med en sådan Gud. Imidlertid sker der for mig dét, at selve oplevelsen af det guddommelige på uforklarlig vis inspirerer til ydmyg, mådeholden, harmonisk, empatisk, omsorgfuld og altomfattende kærlighed.
Men så er der jo dét med at leve op til følelses-inspirationerne. Her er det snarere kontemplativ eller meditativ oplevelse af det guddommelige, der hjælper mig, hvadenten det så drejer sig om et andet menneske, noget andet levende eller noget andet værende (såsom denne klode).